Σάββατο 4 Μαρτίου 2017

1ο δρώμενο χαϊκού




Νωθρός στο σύρμα
-πανόπτης του απείρου-
διανέμει το φως

Ψηλά στο σύρμα,
μονάχο κατοπτεύει
της γης τον παλμό

Αμυδρό στίγμα,
ηλεκτροφόρα στέλνει
φορτία στη γη

Στιγμές έπαρσης
κρεμασμένες στο σύρμα,
φορούν ουρανό

Θαμπός ουρανός,
ηλεκτρισμένο στέλνει
στη γη το άγγελμα

Κρουστές φτερούγες
αμφιταλαντεύονται
πριν το ταξίδι

Βραχύς ο χρόνος,
σαν πλάνος ταξιδευτής
τα νέφη τέμνει

Στάσου για λίγο!
οι άνεμοι θερίζουν
άγουρα φτερά

Κλειστές φτερούγες
σ' απόρθητα φρούρια
ασφαλίζονται

Βιαστικά φύγε,
σπιρούνι του ανέμου
φορτία κυλούν

Κόντρα στο γκρίζο
φορτία φυλακίζει,
φτερωτός θεός

Ποτάμι μαύρο,
ανέβα στη σέλα του
κι ασήμωσέ το

Φιδιού συριγμός
γητεύει την κοιλάδα,
ξυπνά το νερό

Ψάχνεις το ξόρκι
στη κούπα της κοιλάδας,
τσιγγάνα ροή

Κρυφοί στεναγμοί
Στις χλωρασιές της όχθης,
Κρατάς μυστικό;

Τρέμουλο νερού
πιρόγες ξεσηκώνει:
Αρχαίος χορός

Φιδίσιος ίσκιος,
στο στέρνο της κοιλάδας
καιροφυλακτεί

Τρίξιμο πέτρας...
νεροσυρμές βουνίσιες
γλυπτά σμιλεύουν

Νερά στο ψύχος,
σαν γίγαντες έγκλειστοι
άκαμπτα στέκουν

Στο μέγα ύψος,
γυμνή νεροσταγόνα
ενδύεται φως

Δες πως ουρλιάζει,
η ψυχή του καταρράκτη
κερματισμένη

Αλλάζεις δέρμα,
μα ποτέ δεν θέλησες
άλλο μαίανδρο

Σε νερού συρμό,
ξεχνάει το βατράχι
τον κοασμό του

Με χέρια υγρά,
η θάλασσα μπατσίζει
γέροντα βράχο

Τα δύο πρώτα έλαβαν μέρος στο 1ο δρώμενο χαϊκού 
που επιτυχώς διοργάνωσε η φίλη Μαρία Νικολάου
(τα υπόλοιπα συμμετέχουν στον σχηματισμό 24αδας
καθώς έτσι συνηθίζω να τα αναρτώ)

40 σχόλια:

  1. Αααα, όλα κι όλα, μπορεί να είμαι σκράπας σε σχέση με την ποίηση, αλλά τα χαϊκού μου αρέσουν πολύ! Και αυτό που διάβασα, ακόμα περισσότερο!
    Παρόλα αυτά, το συγκεκριμένο δεν θα το διαβάσω στο πουλί μου (τον Τζέρυ, τον παπαγάλο μου), διότι θα ζηλέψει που δεν θα μπορεί να βιώσει το "Κρουστές φτερούγες
    αμφιταλαντεύονται
    Πριν το ταξίδι", μιας και ζει στο κλουβί!
    Κίσιζ Ελένη που ποιείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρτίστα μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Χαίρομαι που σου αρέσουν τα χαϊκού
      Πρόσεχε το παπαγαλάκι σου μην παρασυρθεί!!

      Σε φιλώ πολύ ♥ (Καλή Άνοιξη!!!)

      Διαγραφή
  2. Μπράβο Ελενάκι μου δεν είχα καμμιά αμφιβολία για την πρωτιά σου Κι ας μην ήξερα ποιο είναι το δικό σου το ψήφισα γιατί μου άρεσε πολύ. Αλλά βρε παιδί μου να μην μπορώ ούτε ένα στίχο χαίκού να γράψω και βλέπω 24αδες....είναι να μην παθαίνω;;;
    Καλή σου μέρα και καλό Σ/Κο
    Πάντα πρωτιές εύχομαι κατι καθόλου δύσκολο για σένα
    Φιλιά πολλά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννούλα μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Πρόστρεξε στη μνήμη σου παρατήρησε γύρω σου
      και θα γράψεις στα σίγουρα!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥ (καλή Άνοιξη)

      Διαγραφή
  3. Λέξεις μαγικές
    ψυχής φτερά απλώνουν.
    Μας συνεπαίρνουν!

    Τα θερμά μου συγχαρητήρια Ελένη μου!!
    Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Μαρία μου

      Καλή Άνοιξη με φιλί γλυκό ♥

      Διαγραφή
  4. Μα είσαι εκτός συναγωνισμού! Μια κατηγορία από μόνη σου!
    Χαίρομαι που σε πέτυχα, ήταν πολύ ξεχωριστό!
    Δεν έχεις μελετήσει απλά την χαϊκού ποίηση, έχεις εμβαθύνει
    και την έκανες δική σου.

    Καλό σαββατοκύριακο Ελένη μου! ♡

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερινάκι σ' ευχαριστώ
      Μια αγάπη περισσή έχω σ' αυτά τα μικρά!!!

      Καλή Άνοιξη με φιλί ♥

      Διαγραφή
  5. Ελένη μου,
    άλλη μια φορά
    με εντυπωσίασες.
    Τα φιλιά μου!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιούλη μου σ' ευχαριστώ που είσαι εδώ!!!

      Καλή Άνοιξη με φιλάκια πολλά ♥

      Διαγραφή
  6. "Οι άνεμοι θερίζουν άγουρα φτερά"!!!
    Κρατάς μυστικό; Οι λέξεις πλαστελίνη στα χέρια σου.
    Να περάσεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Αλεξάνδρα μου πόσο με συγκινείς...

      Καλή Άνοιξη κορίτσι μου με πολλά φιλάκια ♥

      Διαγραφή
  7. Ελένη μου θερμά συγχαρητήρια!
    Κάθε σου δουλειά είναι αριστοτεχνικά φτιαγμένη κι έχει τη δυναμική μιας εικόνας, τόσο ζωντανά που χρησιμοποιείς το λόγο.
    Να'σαι καλά Ελενάκι μου♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Είμαι δοσμένη στην εικόνα και το συναίσθημα..

      Σε φιλώ πολύ ♥ (καλή Άνοιξη)

      Διαγραφή
  8. Ήμουν σίγουρη ότι υπήρχε και συνέχεια, χιχιχι.
    Ελένη μου, συγχαρητήριααααααα πολλάαααα!!!
    Φιλάκιααααα ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ματινάκι μου σ' ευχαριστώ θερμά
      Όταν κάτι με εμπνέει το υπηρετώ
      κι αυτό με τη σειρά του με στηρίζει...

      Καλή Άνοιξη με φιλάκια ζεστά ♥

      Διαγραφή
  9. Βιαστικά φύγε,
    σπιρούνι του ανέμου


    =====

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι λόγια να σου πω Ελένη μου !!! Είναι τα λόγια σου πλασμένα να γίνουν στίχοι και να αγγίξουν καρδιές !!
    Στέκομαι ώρα και διαβάζω το ΄΄να γιατί σ' αγαπάω ακόμα....(20 + 2 λόγοι)'' της πλαινής στήλης και νιώθω !!
    Φιλιά πολλά καλή μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτο ειναι να το διαβαζεις Νκολ μου πολλες φορες και καθε φορα θα νιώθεις..!!!!φιλάκι..

      Διαγραφή
    2. Νικόλ μου τι να πω...εσύ με νιώθεις!!!!

      Καλή Άνοιξη μάτια μου ♥

      Διαγραφή
  11. Σπιτσλες! ☺
    Ελένη μου για τη συμμετοχή σου, το πόσο πολύ ξετρελάθηκα, το απέδειξα στη βαθμολογία μου! Για τη συνέχεια σου ...δεν έχω λόγια! Μπλέχτηκα στις λέξεις σου κι άφωνη διάβαζα! Δεν το έχω καθόλου και πολύ ζηλεύω ( με την καλή έννοια) την ικανότητά σου να μας τσακώνεις στην απόχη σου!
    "η θάλασσα μπατσίζει
    γέροντα βράχο"
    Δεν υπάρχεις!!!
    Συγχαρητήρια μάτια μου!
    Φιλάκια πολλά ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστάκι μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Μαθαίνω γεύομαι πιστεύω και παρατηρώ
      Είμαι κομμάτι της φύσης
      Αυτό είναι το χαϊκού!!!

      Καλή Άνοιξη με πολλά φιλιά ♥ Σ.Λ

      Διαγραφή
  12. Είσαι καταπληκτική! Λάτρεψα τα πρώτα που διάβασα στο διαγωνισμό, και τα επόμενα που διάβασα σήμερα τα αγάπησα το ίδιο. Συγχαρητήρια!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλλη μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Με συγκινείς κούκλα μου!!!

      Καλή Άνοιξη με πολλά φιλάκια ♥

      Διαγραφή
  13. Ημουν σίγουρη για την συνέχεια Ελένη μου..αλλα οπως καθε φορα.. λεω οτι ξεπερνας τον αυτό σου και καθε φορα..με διαψευδεις πηγαίνοντας πολλα βηματα παραπερα.. δεν ξερω πως τοσο μαγικα τα καταφερνεις!!!!!!!
    Εχεις το ταλεντο να πλαθεις τις λεξεις σαν ευκολο ζημαρακι στο μυαλο σου..να τις απλωνεις εδώ .. και να μας κανεις κοινωνούς και εμας..!!!
    και πιο χαΪκού να ξεχωρίσω που θα μου παραπονεθούν τα αλλα..πες μου Λενιώ μου..!! φεύγω πάλι με γεμάτη την ψυχή μου..να σε έχει ο Θεός καλα..φιλω σε..!!<3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Σμαραγδένια μου πολύ σ' ευχαριστώ
      Το χούι δεν κόβεται...μαντιναδόρισσα μου!!!

      Καλή Άνοιξη με πολλά πολλά φιλάκια ♥

      Διαγραφή
  14. Ελένη μου συγχαρητήρια για την πρωτιά σου, άλλωστε είσαι δασκάλα του είδους δεδομένου ότι πρώτη φορά γνώρισα αυτό το είδος ποίησης μέσα από τις δικές σου αναρτήσεις.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενάκι μου σ' ευχαριστώ θερμά
      Απλά προσπαθώ...

      Σε φιλώ πολύ πολύ (Καλή Άνοιξη)

      Διαγραφή
  15. Συγχαρητήρια για την συμμετοχή και την πρωτιά Ελένη μου.
    Πόσο αβίαστα και υπέροχα σου βγαίνουν!
    Σ΄ευχαριστώ για το διαμαντάκι σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγχαρητήρια σε εσένα Μαρία μου
      για την πρωτοβουλία!!!
      Σ' ευχαριστώ και δημόσια για το
      καταπληκτικό βιβλίο που μου έστειλες!!!!!!

      Καλή Άνοιξη με φιλί ♥

      Διαγραφή
  16. Υπέροχη αρχόντισσα τού λόγου...
    φτερά μας δίνουν οι λέξεις σου...

    Υ.Γ Πόσα χρόνια είχα να ακούσω αυτό
    το όμορφο τραγούδι; Πολλά γλυκά φιλιά! ✿

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πετρένια μου σ' ευχαριστώ από καρδιάς
      Το τραγούδι όντως απίστευτα ωραίο!!

      Καλή Άνοιξη με ζεστό φιλάκι ♥

      Διαγραφή
  17. Τα προηγουμενα σου ηταν πολυ ανωτερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δέχομαι οποιαδήποτε κριτική...

      Καλή Άνοιξη φίλε μου με πολλά φιλιά ♥

      Διαγραφή
  18. Μαστόρισσα του στίχου! Συγχαρητήρια Ελένη μου, μοναδικό ταλέντο!!!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου να είσαι καλά
      Έχεις τις ευχαριστίες μου

      Καλή Ανοιξη με πολλά φιλιά ♥

      Διαγραφή
  19. Μέσα στα φτερά κρυμμένοι
    μυστικοί του στεναγμοί,
    στο σπιρούνι τού ανέμου
    η φωνή διακριτική.
    Σαν πανόπτης τού απείρου
    φέρνει άγγελμα στη γη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πως να κρύψω τη χαρά μου
      μετά από αυτό το σχόλιο
      Απλά σ' ευχαριστώ

      Καλή Άνοιξη με φιλί ♥

      Διαγραφή