Σάββατο 22 Απριλίου 2017

Αν ήξερες

Σχετική εικόνα

Τα ίχνη που αφήνω στην άμμο
Συχνά πυκνά βλασταίνουν
Στέρεες ρίζες μπήγουν στο νερό
Ωραίες υποθαλάσσιες ρίζες
Να 'χουν οι μικροί αστερίες κι οι ιππόκαμποι
Διχτυωτά να βρίσκουν καταφύγια
Να 'χουν κι οι ψαράδες
Μεγάλους να μετράνε καημούς
Κόμπο το κόμπο να σμίγουν
Το δάκρυ με την αρμύρα
Στεριά πουθενά ούτε καν ένα χαλικάκι
Ή έστω μια νησίδα με γλαροπούλια
Μόνο κάθετοι αλατόβραχοι και φυκιάδες
Που αφρίζουν λησμονιά κι αιθάλη πνιγμού

Τα ίχνη που αφήνω στην άμμο
Παλαιικές γίνονται εικόνες
Με άγνωστους Αγίους
Που στου έρωτα βούλιαξαν τη δίνη
Στις παλάμες του βυθού ορκίζονται
Με άρρητα λόγια που καταλύουν το φόβο
Έγχρωμους χαρίζουν χάρτες 
Στα θρυμματισμένα κοχύλια των ακτών
Αν ήξερες τι συνομιλίες κάνω μαζί τους
Πόσα μελισσοκέρια μου φέρνουν
Πόσο μου παραδίδουν οπλισμό
Πόσο μου απομυζούν φαρμάκι
Τη ζωή δεν θα ξεχνούσες ξανά να πάρεις αγκαλιά
Μακριά να πάμε εκεί που οι άνθρωποι
Δουλεύουν το μάρμαρο μονάχα με τα νύχια
Και προτομές στήνουν στον Μέγιστο Ήλιο

Τώρα που σου μιλώ μόνη είμαι
Σαντάλια δεν έχω να διασχίσω τις ακτές
Και που ακτές κοντά τους να βρεθείς
Παντού βουνά πανύψηλα λαγκαδιές απάτητες
Φαράγγια δύσβατα και τόποι πνιγμένοι στους ασπάλαθους
Έχασα τις ρίζες μου
Πισωπατώ τρομαγμένη
Έχασα τους ψαράδες και τ' άγνωστα κονίσματα
Αποθηκεύω δάκρυα στην κλεψύδρα
Παραμερίζω τους πέτρινους όγκους
Βοτανίζω τα δηλητηριώδη φυντάνια
Κι ύστερα φτιάχνω
Μικρά φυλακτά με το μάτι του Θεού στο κέντρο
Αν ήξερες πόσο με παιδεύουν οι βελόνες
Πόσο οι πληγές μου αιμορραγούν
Χάρτινους αετούς θα ανέβαζες στα ύψη
Για να σε βλέπω καθαρά
Πλουμιστό γενναίο ταξιδιάρη
Στου ανέμου το ξωκκλήσι προσκυνητή
Αν γνώριζες την ξηρασία  της γης μου
Θα μου επέστρεφες στη στιγμή 
Τις θαλασσογραφίες που μαζί σου πήρες
Μαζί με τα τραυματισμένα κοχύλια
Τα ίχνη μου πάλι στην άμμο να ριζώσουν
Ψυχορραγεί καιρό η θάλασσα μου
Και κοντά της με θέλει
Κληρονόμο να με ορίσει κι αρμυρίκι της

29 σχόλια:

  1. Ελένη μου πόσο με άγγιξαν τούτοι οι στίχοι σου
    ...αν γνώριζες την ξηρασία της γης μου
    θα μου επέστρεφες έντρομος
    τις θαλασσογραφίες που πήρες μαζί σου...
    Εξαιρετικό!

    Χρόνια πολλά με υγεία!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χείμαρρος, Ελένη μου, ο λόγος σου, που ρίχνει με ορμή τα νερά του στη θάλασσα, αποζητώντας τη λύτρωση!
    Να είσαι καλά, κορίτσι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλαύκη μου ναι μια λύτρωση από αυτά που
      πονούν πολύ ακόμα....
      Σ' ευχαριστώ

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  3. Δεν ξέρω τί να πρωτοσχολιάσω..
    Δεν ξέρω,αλλά μου άρεσε περισσότερο ο στίχος
    "Πόσο μου απομυζούν φαρμάκι"
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιούλη μου σ' ευχαριστώ
      Εκεί είναι το ζητούμενο...

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  4. Δύσβατα τα μονοπάτια του λόγου σου, πονάνε όλες οι λέξεις σαν καρφιά μυτερά Ελένη μου. Μακάρι να ημερέψει με τον καιρό το θηρίο της ξηρασίας και να κλείσουν οι πληγές.
    Με την ευχή αυτή σε καλησπερίζω Ελενάκι μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σ' ευχαριστώ
      Διαρκής ο αγώνας κι άνισος

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  5. Αν ήξερες, Ελένη μου, πως τώρα δα, «παραμερίζω τους πέτρινους όγκους», πατώ πάνω στους στίχους σου κι απογειώνομαι!

    Τελικά όλα μπορούν να γίνουν ποίηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στράτο μου σ' ευχαριστώ
      Οι απώλειες είναι βράχοι που
      μας στερούν τον ορίζοντα!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  6. Τα ίχνη που αφήνεις με τους στίχους σου είναι θεώρατα και μας κάνουν κοινωνούς τόσων συναισθημάτων απώλειας και θλίψης.
    Υπέροχα όμως βγάζεις ό,τι νοιώθεις Ελενίτσα μου. Ελπίζω οι στίχοι σου να σε αλαφρώνουν...
    Χρόνια πολλά σου εύχομαι να σαι καλά και να θυμάσαι όλες τις όμορφες στιγμές.
    Σε φιλώ με μια μεγάλη αγκαλίά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννούλα μου σ' ευχαριστώ
      Δίνω μια καθημερινή πάλη...

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  7. Αχ βρε Ελένη μου η ποίησή σου μαγεύει και δεν είναι υπερβολή αυτό που λέω. Έχεις ένα λυρισμό που μιλάει στις καρδιές. Έχεις ένα λόγο εξαίρετο.
    Να το συνεχίσεις κοπέλα μου να σε απολαμβάνουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου σ' ευχαριστώ
      Η καρδιά γράφει...

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  8. Ελένη μου σαν κύματα οι στίχοι σου λειαίνουν βράχους!
    Υπέροχο, βαθιά συγκινητικό!!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου σ' ευχαριστώ
      Προσπαθώ να βγω νικήτρια...

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  9. Αν ήξερες και εσύ Λενιω μου πόσο ο καθε σου στιχος γίνεται εικονα τοσο ζωντανή..που ειναι σαν να μας κρατας απο το χερι και μας σεριανιζεις στα δύσκολα, μα τόσο ομορφα μονοπάτια σου..!! σε ευχαριστούμε.
    Να σε εχει ο θεός καλά και να σου δίνει έμπνευση να ποιείς και υπομονή.. θα ερθει ο καιρός που θα βρεις μια νησίδα με γλαροπούλια μάτια μου να το ξερεις ...φιλω σε..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το ταραγουδια απο τα πιο αγαπημενα μου !!!!!!

      Διαγραφή
    2. Σμαράγδι μου σου χρωστάω πολλά
      Τις ευχαριστίες μου έχεις...

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  10. μου μύρισε θάλασσα και αλμύρα σήμερα εδώ Ελένη μου.
    μου έλειψαν τα υπέροχα ποιήματά σου και η σπάνια προσωπικότητά σου!

    να είσαι πάντα καλά!
    την αγάπη μου!

    καλημέρα και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου σ' ευχαριστώ
      Κι εσύ μου έλειψες!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  11. Εικόνες που αποζητούν αλλά και αντιπαλεύουν τη μοναξιά.
    Και η κλεψύδρα στην άκρη για ν’ αποθηκεύσει τα δάκρυα.
    Όμως μια ελπίδα συντηρεί η θάλασσα.
    Να είσαι καλά, Ελένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρη μου σ' ευχαριστώ
      Παρηγορητικά τα λόγια σου

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  12. Κάθε λεξη πόνος και σε νιώθω όσο δε φαντάζεσαι...
    Στο είναι μου πέρασαν τα λόγια αυτά...
    Φιλώ σε Ελενάκι μου γλυκό :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ματίνα μου σ' ευχαριστώ
      Εσύ ξέρεις πολύ καλά...

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  13. Ίχνη ανεξίτηλα στην ποίηση, τον πολιτισμό, την ανθρωπιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευρυτάνα μου σ' ευχαριστώ
      Μαζεύω σιγά - σιγά το κουβάρι...

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή