Πέμπτη 27 Απριλίου 2017

Μια ανάγνωση


Αποτέλεσμα εικόνας για ανατολή ηλίου

Τράβηξε την κουρτίνα Αχνοχάραζε Όλα μες στο πέπλο της ακινησίας αναπαμένα 
Η φιλύρα ο σκίνος το δυοσμαρίνι ο χαλικόδρομος Όλα έμοιαζαν σαν να ψιθύριζαν 
μεταξύ τους μυστικά που κανείς δεν θα ήθελε να ακούσει Ο αυγερινός αγέρωχος 
όδευε στο θυσιαστήριο
Ξάφνου ένα φτερούγισμα ακούστηκα κάπου μακριά Ίσως να 'ταν κάποια κουκουβάγια
ή ένα ορτύκι που ξέφυγε απ' το βόλι
Τα μάτια της αποχαιρετούσαν το σκότος Τα χέρια της αγκάλιαζαν το λυκαυγές Οι
σκέψεις της ανέλυαν τα όνειρα που τη συντρόφεψαν τη νύχτα
Κάποτε -σε νεαρή ηλικία- έβλεπε συχνά ότι πετούσε  Καλό όνειρο είναι της έλεγε η 
γιαγιά της Θα πας ψηλά Θα ευτυχίσεις Θα απολαύσεις τις χαρές όλου του κόσμου 
Την ελαφράδα θα γνωρίσεις της γαλήνης 
Α! ρε γιαγιά χαμένα πήγαν τα λόγια σου!
Εσύ που σε όλα έπεφτες μέσα τελικά  σε ό,τι για μένα πρόβλεψες διαψεύστηκες οικτρά 
Χαράμι γιαγιά πήγαν κι οι μαντεψιές σου!
Εσύ που με τα σκίνα έφτιαχνες στεφάνια ολοστρόγγυλα πως και λάθεψες αγκάθια 
να μπήξεις πάνω τους αντί για ρόδα και κρίνα Εκείνα θα μου ταίριαζαν Εκείνα θα με
προετοίμαζαν για τα μελλούμενα 
Τα φορούσα αυτά τα στεφάνια και χόρευα Μαγιάτικα στεφάνια πλεγμένα με τέχνη 
Φιγούρες έκανα μπροστά στον καθρέφτη Φιγούρες μπροστά στα ανοιχτά μπράτσα 
της στέρνας που μυστικούς φρουρούς είχε στη δέση της 
-Λουλούδι μου φώναζες έλα γρήγορα μέσα μη σε πάρει καμιά νεράιδα έτσι όμορφη 
που είσαι Μη σε βασκάνει του ουρανού το μάτι και χάσεις τη λαμπράδα σου
Σε άκουγα Πώς να σου χαλάσω χατήρι; Έμπαινα στα λημέρια σου Αλεύρωνα τα χέρια 
μου και τραβούσα προς το κατώι Άπλωνα το αλεύρι στο πρόσωπό μου Γελούσα Ήμουν 
μια πραγματική νεράιδα ένας κρίνος στο έβγα του Απρίλη Με έπαιρναν οι νεράιδες που 
λες γιαγιά χωρίς ποτέ να το καταλάβεις 
Ζούσα πλάι στο ποτάμι των χεριών τους Ζούσα πίσω από τη ματιά του φεγγαριού κάθε 
που απογειωνόμουν στα ονειρικά της φαντασίας ύψη και όταν μέσα στη χρυσόσκονη
των αστεριών περιδιάβαινα τα κρύες μου φωτιές μαγευόταν ο νους μου! 
Εσύ ράφτρα σπουδαία μου έφτιαχνες εσάρπες φουστάνια και μπολερά Ποτέ όμως δεν
είχες δει τα μυστικά αραχνοΰφαντα φορέματα μου Τα δερμάτινα σαντάλια μου Ούτε τα 
γαλαζωπά φτερά μου γιαγιά ποτέ δεν θώρησες Έπαιρνα τις προφυλάξεις μου σαν να μην 
ήθελα να σε οδηγήσω στις περιπλανήσεις μου μην και χαθείς Τόσο που σ' αγαπούσα 
Σε σεντούκια τα έκρυβα κάτω από τα λινά χειροποίητα σεντόνια σου που μοσχοβολούσαν
λεβάντα βανίλια και κίτρο
Εκεί τα φύλαγα και κάθε που πήγαινες το καταμεσήμερο να ξεκουραστείς τα ξετρύπωνα 
θριαμβευτικά κι έβγαινα από το σπίτι Νεράιδα γινόμουν γιαγιά κι επιθυμούσα να με αγαπούν 
τα ξωτικά οι μάγισσες κι οι άγγελοι τόσο που κι εσύ με αγαπούσες
Μίλαγα στα τζιτζίκια πλάγιαζα στα άγανα των σταριών κατέβαινα στο ποτάμι κι έπαιρνα  
τη μιλιά του Πόσες μου έμαθε λέξεις δεν φαντάζεσαι Λίγο κρατούσε η περιπέτεια τελικά
όμως μήπως σ' αυτό το λίγο δεν εφορμούν όλα τα μεγάλα; Ψήλωνα γιαγιά όπως ψηλώνει
ο κισσός την Άνοιξη όπως ψηλώνει η κορμοστασιά στη νεότητα 
Κι έπειτα ήρθαν τα ακάνθινα χρόνια Ήρθε η αρρώστια και τα κλειστά παραθυρόφυλλα 
Τέλειωσαν οι αποδράσεις Έφυγες κι εσύ γιαγιά Μάζεψε κουβάρια μαύρα η πίκρα και μου 
ύφανε το νέο μου φόρεμα Ξέφτισαν κι εκείνα τα αραχνοΰφαντα που φύλαγα στα σεντούκια 
Ένα μόνο έμεινε ανέπαφο απ' τη φθορά κι ήταν εκείνο το τετράδιο με τα πατρόν σου γιαγιά 
χιτώνες να φτιάχνω στης μοναξιάς τις ώρες για τις δικές μου νύμφες 

40 σχόλια:

  1. Ειδικά το κλείσιμό σου είναι τόσο συγκινητικό!...
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έφυγε η γιαγιά σου;
    Φοβερό το ποίημά σου στη γιαγιά που τόσα χάρισε...Και όταν έλθει η ώρα καλοτάξιδες οι γιαγιάδες ας είναι.
    Κι αυτό το πατρόν για τους χιτώνες στης μοναξιάς τις ώρες...πόνεσε!!!!
    Καλημέρα Ελένη μου
    Πολλά φιλιά και καλό Σ/Κο
    Καλή πρωτομαγιά να περάσεις μάτια μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννούλα μου σ' ευχαριστώ
      Οι αναμνήσεις μου μίλησαν κι έγραψα...

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  3. Με συγκίνησες πολύ, έτσι όπως έπλεξες και πάλι το "στεφάνι" τών αναμνήσεων... Σου στέλνω μια μεγάλη αγκαλιά και πολλά φιλιά Ελενάρα μου γλυκιά ✿

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πετρούλα μου σ' ευχαριστώ
      Όταν ωριμάζουν πολύ τα αγκάθια
      δεν τσιμπούν το ίδιο....

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  4. Με εκτίμηση καταθέτω το σεβασμό μου στη γραφή των συναισθημάτων σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελένη δεν χρειάζεται νομίζω να πω ότι ο λόγος σου, τα συναισθήματά σου, η έκφραση και τα ποιήματά σου αποτελούν στολίδι δικτυακό και όχι μόνο της ψυχής σου.
    Ένα ακόμα παραπάνω δηλαδή.
    Κορίτσι μου σε παρακαλώ να τα εκδόσεις....!!!
    ΧΘΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου να 'σαι καλά
      Που να μπλέκω....

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  6. Μια ζεστή αγκαλιά κι από μένα...
    Ζεστό, ανθρώπινο, κατανοητό...
    την αγάπη μου, πάντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βαρβάρα μου σ' ευχαριστώ
      Παίρνω αγάπη δίνω αγάπη!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  7. Πόση τρυφερότητα έχουν τα λόγια σου Ελένη μου για το πρόσωπο της γιαγιάς !!Μόνο θαυμασμό μπορώ να νιώθω για τις γραφές σου !!
    Σε φιλώ συγκινημένη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλ μου σ' ευχαριστώ
      Ένας άνθρωπος ένας κόσμος...

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  8. Ταυτίστηκα με τον ύμνο σου στη γιαγιά σου, που είναι και η "δική μας γιαγιά" μα κανείς δεν μπορεί να βάλει τέτοια μικρά λέξινα διαμαντάκια στη σειρά και να (γ)ράψει τέτοιο κείμενο. Μια γλυκιά απόδραση πάνω στις εκφράσεις και στ' αρώματά σου Ελένη μου, μπόλικη συγκίνηση κι ένας απέραντος σεβασμός για το ύφος και το ήθος που σε διακρίνουν πάντα!
    Καλή Πρωτομαγιά εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου με σκλαβώνεις
      κι άντε να πω μόνο ένα ευχαριστώ....

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  9. Ένας ύμνος τρυφερών αναμνήσεων με φόντο τη σκληρότητα της τύχης. Η πικρή γεύση τού επιλόγου αμβλύνεται, αν ο αναγνώστης επιστρέψει στην ήρεμη αυγή τού προλόγου. Εκεί που ο Αυγερινός οδεύει αγέρωχα προς το θυσιαστήριο, αλλά με τη βεβαιότητα πως την επομένη θα αναγεννηθεί…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρη μου σ' ευχαριστώ
      που ψηλαφίζεις τις λέξεις μου...

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  10. Πολύ συγκινητικό. Μου θύμισε την γιαγιά μου.
    Κάποιοι άνθρωποι δεν φεύγουν ποτέ.
    Καλή Πρωτομαγιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κάθε καρδιά ακουμπά στις λέξεις σου και γιατρεύεται, Ελένη μου.
    ❤❤ Να σε προσέχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλεξάνδρα μου σ' ευχαριστώ
      Ίαμα τα λόγια σου ...

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  12. Αχ ρε Ελενάκι!!!!
    Και σου το έχω πει: γράφε και κείμενα πιο συχνά! Μας μαγεύει η πένα σου,
    γιατί γράφεις με την καρδιά!
    Καλό μήνα και καλή Πρωτομαγιά μάτια μου :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστάκι μου σ' ευχαριστώ
      για την παρότρυνση

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  13. ΥΠΕΡΟΧΟ!!! Μου άρεσε φοβερά το κείμενο... με μάγεψες... τελικά... ο πεζός λόγος, νομίζω, ότι μου ταιριάζει περισσότερο ειδικά όταν είναι τόσο μεστός! Συναισθήματα κι εικόνες έστησαν χορό και με ταξίδεψαν!!
    Να είσαι καλά και καλό μήνα Ελένη μου!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου σ' ευχαριστώ
      Στο περίπου παίζονται όλα...

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  14. ελενιτσα μου με την καλή γιαγιά σου... ετσι μάς λείπουν οι γιαγιάδες μας... έτσι
    καλόν μήνα, κι εδώ, ΠΟΛΛΑ φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολύ όμορφο
    Καλό μήνα
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ δυνατό... την καλημέρα μου...με βαθιά υπόκλιση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τι μας έγραψες πάλι..Λενιώ μου !!!! Το ίδιο όνειρο με την εγγονή εκανα και εγω μικρή με το πέταγμα αγαπημένη μου.. μονο που δεν γνώρισα γιαγια να μου το εξηγήσει... τυχερή που την είχες.! και εμεις πιο τυχεροί οι φιλοι σου που μοιράστηκες μαζι μας της γραφής σου τα διαμαντάκια που λεει και το Κανελλακι μας πιο πανω..!
    Καλο μήνα Λενιώ μου να σε έχει ο θεός καλά να προσεχεις τον ευτό σου.. φιλω σε κορίτσι μου.!!
    Ααααα μην με μαλώσεις εχω αδεια γιατρού..<3<3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σμαράγδι μου σ' ευχαριστώ
      Πάντα θα οραματιζόμαστε και θα πετάμε!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  18. Νεραϊδένια μου!!
    Πόσο υπέροχο κείμενο!! ♥ ♥ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Μαράκι μου ομορφιά μου
      σ' ευχαριστώ από καρδιάς...

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  19. Οι γιαγιουλες παντα μανουλες στο τετραγωνο!!! Αξιολατρευτο κειμενο Ελενη μου!! Να σαι καλα!! Σε φιλω τοσο!! 🌷🌷

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μαριλένα μου όπως το 'πες

    Σε φιλώ πολύ ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή