Παρασκευή 26 Μαΐου 2017

η δική σου προίκα

Αποτέλεσμα εικόνας για μαμά

Μαμά το παλιό ανοιξιάτικο φουστάνι μου φθάρθηκε
Έριξαν τα γαζιά αμφίβολα ερωτηματικά
Τα κουμπιά έχασαν την επίχρυση τους βάση
(Πώς έλαμπαν θυμάσαι;
Σαν γιορτή αστεριών έλαμπαν
Στον Αυγουστιάτικο καμβά του νησιού)
Ολοκόκκινο φόρεμα της πασχαλιάς και του κεφιού
Μάζεψε στα μανίκια
Μα πιο πολύ αυτό που με λυπεί
Είναι το κόκκινο γιακαδάκι μαμά που ξεθώριασε
Ωχρό με σκουρόχρωμες κηλίδες έγινε
Σαν τα λατρευτά σου χέρια
Που τα παραμόρφωσε το στιλέτο του χρόνου
Κι όμως αυτό το ανοιξιάτικο φουστάνι
Παρά τη φθορά του δεσπόζει ακόμη στη ζωή μου
Βελτιώνει τη φορά των ονείρων μου
Σε θυμίζει!

Συχνά πυκνά το πλένω
Σιδερώνω το φαρδύ φιόγκο της μέσης
Ράβω με κλεφτές βελονιές τη χειροποίητη δαντέλα
Προσέχω τις πιέτες μην και ξεφύγουν
Κι ύστερα μαμά
Στο φως το αφήνω να μιλάει με τα γαρύφαλλα
Να χαιρετά το σγουρόκλωνο άρωμα σου
Γιατί από πάντοτε μοσχομύριζες μαμά
Έκλεινες μες στα μάτια σου γιασεμιά
Τα μαγουλά σου λούζονταν στο κίτρο
Και τα μαλλιά σου -όμοιες μεταξοκλωστές-
Ευώδιαζαν πράσινο σαπούνι και σταχτόνερο πλύσης
Μ' αυτά τ' αρώματα με μάγευες μαμά
Με ξελόγιαζες τ' απομεσήμερα κυρίως
Τότε που με έπαιρνες απ' το χέρι και με πήγαινες
Στους μεθυσμένους αμπελώνες και στους κήπους
Μύρα να αντλήσουμε κεντράδια και σφιχτόδετα τσαμπιά
Να γεμίσει το τσίγκινο πιάτο των φτωχών
Γλυκό ψωμί αγκαθωτά αγκιναράκια και τσακιστές ελιές

Για όλα φρόντιζες μαμά
Για το καρβέλι για το υνί για το χαμόγελο για τη φωτιά
Ξερόκλαδα μάζευες κι έφτιαχνες
Στεφάνια γελαστά κουκλάκια καλάθια και σταυρούς
Άνοιγες τα σεντούκια κι ακουμπούσες
Τα πλουμιστά υφαντά των πρωινών ωρών
Ύπνο δεν χόρταινες μαμά
Λαγοκοιμόσουν μην κι έρθει ο μέγας αστερισμός
Χρυσάφια να αποθέσει στο παραγώνι μας
Μη τυχόν και διαβούν εκείνα τα άσπρα πουλιά
-Που ανθρώπινη λαλιά είχαν-
Τα μυστικά της μοίρας να σου πουν
Πως τα καρτερούσες...
Για όλα γνοιαζόσουν εσύ
Για το σαπούνι τη σπορά την πλύση την ανεμόσκαλα
Την καλή μουριά που ξέραινες τα σύκα
Να μην μας βρει ο χειμώνας χωρίς γλύκισμα δικό σου
Γι αυτό σ' αγαπούσα
Γι αυτό θα σ' αγαπώ για πάντα
Κι ας φθάρθηκε το καλό μου φουστάνι
Κι ας ξεγελάστηκες πως το μαγκάνι του χρόνου δεν θα το άγγιζε
Εσύ μου έμαθες να υπομένω να μάχομαι και να γεύομαι
Να δένω σμιχτά τα χέρια
Σαν τους ωραίους φιόγκους της Κυριακής
Πριν ακόμα ηχήσει η πρώτη καμπάνα!

Έλαβε μέρος στο 16ο Συμπόσιο Ποίησης που με
φροντίδα και αγάπη διοργάνωσε η φίλη μας Αριστέα

34 σχόλια:

  1. Ελένη μου.... ταπεινά σου λέω πως είναι εξαιρετικό!
    Να περνάς όμορφα!
    Την αγαπη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ελένη μου διάβασα και ξαναδιάβασα όλα τα ποιήματα του Συμποσίου και δυσκολεύτηκα τόσο πολύ !!1 Τόσο ξεχωριστοί και διερευνητικοί οι στίχοι σου που μόνο μπράβο θέλω να πω !! Να είσαι καλά καλή μου !! Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλ μου ήταν ένα υπέροχο Συμπόσιο
      με δυνατές συμμετοχές!!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  3. Ένα ακόμα μπράβο Ελένη μου στην ποιητική σου έκφραση. Τα ποιήματα στο 'Συμπόσιο" δεν κατάφερα να τα διαβάσω μαζεμένα. Θα το κάνω τώρα αναλυτικά για να τα χορτάσω πραγματικά.
    Μπράβο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου σε προτρέπω να τα διαβάσεις όλα τα ποιήματα
      Ήταν όλα ξεχωριστά!!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  4. Υπέροχο όπως πάντα και ξεχωριστό Γι αυτό και ξεχώρισε!!!
    Φιλιά πολλά Ελένη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γεια σου Ελένη μου!
    Συγχαρητήρια για την όμορφη συμμετοχή σου,
    φιλιά!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιούλη μου είσαι γλυκιά
      σαν την πρώτη συμμετοχή σου!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  6. Αχ αυτό το ολοκόκκινο φόρεμα που ξεθώριασε!
    Πόσο πετυχημένη η εικόνα και μεταφορά Ελένη μου!

    Στο μεταξύ κάθε φορά επιλέγω κι άλλους στίχους...τώρα δα
    αγάπησα αυτούς εδώ :
    "Εσύ μου έμαθες να υπομένω να μάχομαι και να γεύομαι
    Να δένω σμιχτά τα χέρια
    Σαν τους ωραίους φιόγκους της Κυριακής"

    Ελένη μου, σε ευχαριστώ πολύ για όλα!!!
    Πολλά φιλιά μάτια μου! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστάκι μου πολλά συγχαρητήρια για τη διοργάνωση
      Πολύ το χάρηκα αυτό το Συμπόσιο ήταν άρτιο και ποιοτικότατο!!!
      Μ΄άρεσε η ποικιλία του και η πλούσια θεματολογία του
      Να είσαι καλά κορίτσι μου
      Σου οφείλουμε πολλά!!!!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥ Σ.Λ

      Διαγραφή
  7. Πολύ ξεχωριστη συμμετοχή Ελένη!
    Ευγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριάδνη μου σ' ευχαριστώ

      Να είσαι καλά κορίτσι μου ♥

      Διαγραφή
  8. Τι να σου λέω τώρα;
    Φιόγκος δέθηκε η καρδιά μου απ' το ξεθωριασμένο αυτό φορεματάκι.
    Αχ Ελένη μου, χίλια μπράβο στην ευλογημένη σου πένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σ' ευχαριστώ θερμά
      Οι μνήμες μένουν ζωντανές όπως κι οι ουτοπίες!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  9. Για ολα φροντιζει η μαμα
    Ακομα και οταν απουσιαζει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πόσες φορές θα κλάψω ακόμα;
    Τα διάβασα πολλές φορές πριν αποφασίσω να βάψω βαθμούς, κακώς αλλά έπρεπε.
    Και τώρα ου τα ξαναδιαβάζω γεμίζουν δάκρυα τα μάτια μου.
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου Ελένη μου.
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Όλα τα ποιήματα ξεχωριστά!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  11. Πολύ δυνατή εικόνα με το γιακαδάκι! Κι ο επίλογος τόσο συγκινητικός!
    Ελένη μου, καλή συνέχεια! ❤❤❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλεξάνδρα μου πολύτιμα όλα
      τα ενθυμήματα όπως κι αυτά τα άγια χέρια!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  12. Δεν έχουμε τι να λέμε πια με τα κείμενά σου Ελένη μου!
    Είναι σε άλλο επίπεδο.. θα μπορούσαμε να τα διαβάζουμε σε βιβλία.
    Πάντα ξεχωριστές και δυνατές οι συμμετοχές σου,
    ορισμένες φορές φωνάζουν το όνομά σου! ( ˘ ³˘)❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ βρε Κατερινιώ μου πόσο με συγκινείς
      κάθε φορά!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  13. Πολύ όμορφο κείμενο. Συγχαρητήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κορίτσι μου καλώς ήρθες
      Χάρηκα που σου άρεσε!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  14. Έχεις το χάρισμα να πλέκεις σε στίχο (αριστουργηματικό) το συναίσθημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευρυτάνα μου σ' ευχαριστώ από καρδιάς

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  15. Υπέροχο κι αυτό...το αγάπησα και αυτό πολύ!
    Συγχαρητήρια Ελένη μου και για τις δυο σου συμμετοχές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου να είσαι καλά
      Συμμετέχουμε για να εκφράσουμε
      αυτό που μας δονεί κάθε φορά...

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  16. Α στο καλό σου, συγκινήθηκα τόσο, μα τόσο πολύ! Εξαιρετικό ποίημα Ελένη μου για άλλη μια φορά. Συγχαρητήρια θερμά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλλη μου μια υπέροχη εμπειρία
      ήταν όλο το Συμπόσιο

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  17. Λεξεις κι εικονες και ποσα συναισθηματα πηγαζουν!
    Τεραστιο φιλι θαυμασμου!! 😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Φιλί σου δίνω ξεχωριστό!!!!

    Να είσαι καλά Μαριλενιώ μου ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή