Κυριακή 15 Ιουλίου 2018

Λευκός καβαλάρης

Αποτέλεσμα εικόνας για μετά τη βροχή

Έγειρες στο χώμα και κοιμήθηκες.
Υγρό χώμα, με κακοτράχαλο κρανίο.
Μόλις είχε βρέξει.
Δυνατή βροχή, απρόβλεπτη.
Δεν φοβήθηκες τη λάσπη κι εκείνα το καρφάκια
της βροχής σιωπηρά τα αγνόησες.
Δίπλα σου περιπατητές με πολύχρωμες ομπρέλες,
σκισμένα αδιάβροχα και τσόχινα γάντια,
σε προσπερνούσαν χωρίς να σε δουν,
(κάποιοι μάλιστα κινδύνεψαν να σε πατήσουν)
Μακάριος ύπνος.
Ρίζες έβγαλαν τα χέρια σου
και τα μαλλιά σου γέμισαν γκριζογάλανες πεταλούδες
Κι εγώ λευκή αλκυόνα,
εμμονικά ψηλάφιζα το σφυγμό σου,
καθώς μια ζωή στους δρόμους σου πορεύτηκα
και στη σκιά των βλεφάρων σου είδα να ξεψυχούν λευκές οι νύχτες.

Έγειρες στο χώμα και κοιμήθηκες.
Χωρίς ένα στιλέτο στο χέρι,
χωρίς μια κραυγή στα μελανά σου χείλη.
Δεν άλλαξες πλευρό ούτε στιγμή.
Δεν σε ενοχλούσε ο βουερός κυκλώνας,
αγκίστρια είχες στην καρδιά μπηγμένα.
Στο άγνωστο βυθιζόσουν
κι εγώ φάρους σχεδίαζα στο κορμί σου.
Αχνογελούσες και ταξίδευες.
Πάντα ταξίδευες.
Κάθε μέρα κατακτούσες κι από μία άλλη πόλη.
Μεγαλουργούσες όπως μεγαλουργούν τα δέντρα το καλοκαίρι,
με τα χιλιάδες τζιτζίκια να το επιβεβαιώνουν.

Πλάι σου δυο βότσαλα αρμυρά.
Πόσο θα ήθελα πάνω τους να ζωγραφίσω:
έναν αρχαίο ξίφος, έναν κύκνο, μια γραμμή ονείρων
ή έστω ένα αγριοκυκλάμινο
από δύσβατο μονοπάτι πλάι στη θάλασσα.
Μακάρι να είχα χρώματα, διάθεση κι αντοχή.
Πονάει το πινέλο όπως πονάει το καμτσίκι
στα πλευρά του γέρικου αλόγου.
Γλιστρούν τα χρώματα και χάνονται,
αν δεν τα φυλάξει η μνήμη στις πάνινες τσέπες της.
Δεν σε ξύπνησα, δεν σου είπα τραγούδια.
Απλά σε απόθεσα στη γη γαληνεμένο.
Μου έφτανε πως ήσουν κοντά μου
και πως αξημέρωτα θα ξανοιγόσουν
στα αρχαία κτίσματα της πόλης ίδιος λευκός καβαλάρης.

22 σχόλια:


  1. Την καλημέρα μου έχεις! Και ελπίζω να ζεις όμορφα αγγίζοντας με αγάπη τις νοσταλγίες σου όπως τις αγγίζεις με τις λέξεις. Πάντα σε ένα ταξίδι μας βάζεις. Οι εικόνες που γεννάς είναι μελαγχολικές κάτι φορές, αλλά μήπως κι η ίδια η ζωή μας δεν είναι η ρίζα κάθε μελαγχολίας; Σε χαιρετώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στρατή μου σ' ευχαριστώ
      Οι γκρίζες νότες κι αν υπερτερούν
      δεν δυναστεύουν

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  2. Πάντα η ποίησή σου ασκούσε στα συναισθήματά μου μια εξαιρετική συναισθηματική επίδραση Ελένη. Πάντα με συγκινεί. Πάντα με κάνει να νιώθω μια σφιχτή ανάσα, έναν κόμπο, ένα συναίσημα.
    Ευλογία και χάρισμα ο λόγος σου καλή μου φίλη.
    Την αγάπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Αν αγγίζω κρυφές πλευρές νιώθω και πλήρης

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  3. Ιερότητα και ανάπαυλα στις λέξεις-προσκυνητάρια σου. Να κοινωνήσουμε παρέα τις μνήμες και να πάρουμε λίγη λάμψη απ' το καντηλάκι με το ανέσπερο φως. Αστείρευτος ο λόγος σου Ελένη μου, βάλσαμο στην ψυχή μας...
    Φιλί που σε λατρεύει ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου τι να γράψω μετά από αυτό το σχόλιο...
      Ένα τεράστιο ευχαριστώ...φτάνει;

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  4. Τι να πω.. και που να ψαξω για αλλη μια φορα να βρώ λεξεις να περιγραψουν το τι αισθανομαι καθε φορα που θα σε "διαβαζω" Λενιώ μου..Την ευλογια του Θεού έχεις και την μεταδινεις και σε εμας με την αστείρευτη εμπνευση σου..
    Ενα σφιξιμο στο στήθος το συναισθημα..κοιταζει την αληθεια καταπρόσωπο..η ζωή στα δυσκολα της!!
    Να είσαι καλα θελω ματια μου.. φιλω σε.!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σμαραγδένια μου σ' ευχαριστώ θερμά
      Με συγκινείς όπως πάντα με τα ζεστά σου λόγια

      Να περνάς καλά, φιλάκια πολλά ♥

      Διαγραφή
  5. "Γλιστρούν τα χρώματα και χάνονται,
    αν δεν τα φυλάξει η μνήμη στις πάνινες τσέπες της."

    --------

    !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπέρα Ελένη μου!! Επανήλθα επιτέλους και, φυσικά, μετά από τόσο καιρό ήθελα να διαβάσω τους καταπληκτικούς σου στίχους αν και τόσο καιρό που απείχα έμπαινα κάποιες φορές και τους διάβαζα... αόρατη και σιωπηλή πάντα! Καταπληκτικοί στίχοι και ...αρκετά μελαγχολικοί! Ελπίζω να είσαι καλά!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Κάπου μακριά, κάπου κοντα, είμαστε μαζί

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  7. Καλή σου μέρα Ελένη μου...
    Δεν έχω λόγια να γράψω...απλά καταλαβαίνω τους στίχους σου...
    Οι ψυχές δεν χάνονται όσο είναι στη μνήμη μας...
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βαρβάρα μου σ' ευχαριστώ
      Πόσο δίκιο έχεις...

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  8. Ελένη μου!!! Το κανες επιτέλους το βήμα;; 😄 Συγχαρητήρια καλή μου για το βιβλίο σου!! Καλοτάξιδο να ναι!! Να αγαπηθεί και να ταξιδέψει τους αναγνώστες του ο εξαίρετος ποιητικός σου λόγος!! Χίλια μπράβο!!
    Όσο για αυτό το ποίημα.. Αχ αυτές οι λέξεις : Γλιστρούν τα χρώματα και χάνονται,
    αν δεν τα φυλάξει η μνήμη στις πάνινες τσέπες της
    Να χεις ένα όμορφο και γεμάτο εμπνεύσεις δημιουργικό καλοκαίδι!! Σε φιλώ!! 💋😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη Μαριλένα μας
      Σ' ευχαριστώ για τις ευχές σου και να ξέρεις πως μας λείπεις

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  9. Ένιωσα μούδιασμα και συγκίνηση, αγκαλιάζοντας τους στίχους σου.
    Συγχαρητήρια Ελένη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου σ' ευχαριστώ
      Να είσαι πάντα καλά

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  10. Μικρούτσικες οι λέξεις, μα στα δικά σου χέρια φαντάζουν τόσο μεγάλες, Ελένη μου. Καταθέτω τον θαυμασμό μου γι' ακόμη μια φορά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία μου σ' ευχαριστώ
      Η καθημερινότητα μας δίνει τις πιο απλές μα πολύτιμες λέξεις

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή