Πέμπτη 22 Μαΐου 2014

Κάποτε παιδιά



Κάποτε σαν ήμασταν παιδιά
Βγαίναμε κρυψώνα να βρούμε
Στις γέφυρες των γιασεμιών
Τώρα τις γέφυρες
Τις κατοικούν αθίγγανοι άστεγοι και ξωμάχοι
Αδιάφορα μας θωρούν με τα κρασάτα τους μάτια
Κι η μόνη έγνοια που έχουν είναι:
Οι κορδέλες και τα ψάθινα καπέλα των γυναικών
Που αγάπησαν παράφορα χρόνια πριν
Με τα ενθύμια αυτά ζητούν να ανυψώσουν
Τη ματαιότητα των στιγμών τους
Σε πέτρινες αψίδες τοξωτές
Κορδέλες και ψάθινα γυναικεία καπέλα
Βιαστικά να αφαιρέσουν με χέρια τρεμάμενα
Του χειμώνα το κρύο χνώτο απ' τη σάρκα τους
Το καλοκαίρι να ανταμώσουν ξανά στις νεροσυρμές
Εκεί που μόνο τα κυανά βότσαλα
Των ποιητών μαθαίνουν να επιπλέουν!

Κάποτε σαν ήμασταν υπερασπιστές της χαράς
Μοιράζαμε στα πλήθη
Ξύλινα βέλη διχάλες και πέτρινα είδωλα
Ο πόνος των μανάδων μας να μαλακώσει
Και κρυφός να γίνει του δάσους κελαηδισμός
Τώρα μας απόμειναν μόνο
Δυο τρία χάλκινα τρομπόνια
Τυλιγμένα σε υγρά προσόψια
Πρασίνισαν απ' την επαφή με τα καυτά δάκρυα
Κάνουμε να τα τρίψουμε λίγο μήπως και γυαλίσουν
Μα δεν βρίσκουμε εκείνο το μετάξι το απαλό
Που δεν χαράζει της πνοής τους το στόμιο
Δυο τρία χάλκινα τρομπόνια
Μελωδίες και ύμνους να παίξουν στη γιορτή
Να τραβηχτεί η σκιά  απ' το πηγούνι του κόσμου
Και το χρυσό δίχτυ του φωτός
Να καλύψει τα βότσαλα στις χαρωπές αμάδες

Κάποτε σαν ήμασταν χαρούμενοι ταξιδευτές
Τρέχαμε ξυπόλυτοι στις εξέδρες της γιορτής
Με κλαδιά χαρουπιάς στα χέρια και ανέμελες ανεμώνες
Απ' τα φτενά χώματα της πατρίδας μαζεμένες
Τώρα ακούμε στο δόκανο να πιάνεται σφαδάζοντας
Το ιερό ελάφι της Θεάς
Και αμέτοχοι μένουμε
Θυσίες δεν κάνουμε
Τραγούδια δεν λέμε
Πολιορκητές χτυπούν τη θύρα μας
Το ιερό ελάφι της Θεάς
Μας το απέκρυψαν σε σπήλιο απρόσιτο
Κάποιοι που το αίμα σε ξύδι το μετέτρεψαν
Σκοτεινοί μάγοι μοχθηροί λήσταρχοι
Αιχμάλωτους να μας σύρουν σε κελιά υγρά
Τα χασεδένια να ετοιμάσουμε σπάργανα
Που τα παιδιά τους θα φορέσουν στο ξύλινο λίκνο τους!

Κάποτε σαν ήμασταν ποθητοί κι ωραίοι
Το πηδάλιο παίρναμε του ανέμου
Και ίσα ξανοιγόμαστε στα λευκά βουνά
Εμείς το φτερό του Ικάρου
Εμείς ο κρουστός λαιμός της Ελένης
Εμείς τα θεόρατα ύψη κι οι σκάλες της φαντασίας
Και τώρα πως ξεπέσαμε να ζούμε
Μέτοικοι στις ίδιες μας τις πόλεις
Πως θόλωσαν ξάφνου τα νερά στις πηγές μας
Και απομείναμε ρακένδυτοι
Προγονικά κειμήλια να παζαρεύουμε
Σεντέφια κοράλλια κι αμέθυστους
Με δόλιους εμπόρους
Το βιβλίο που στις σελίδες του είχε γραφτεί
Της ζωής μας το λυκαυγές
Πάει να σβηστεί απ' την αγκίδα της λήθης
Άδικα ψάχνουμε να βρούμε τα περάσματα
Στα παλιά χαλάσματα η φωνή της κουκουβάγιας
Προδίδει τα μυστικά μας στους καταπατητές
Κι εμείς πετάμε με βρόντο τις πανοπλίες μας ηττημένοι!





32 σχόλια:

  1. Μας έλειψες πολύ αλλά σε ανταμώσαμε ξανά
    με ένα λόγο εξαιρετικό!!!
    Χρόνια πολλά για χτες και δημιουργικά!!!

    Γιώργος...ένας φίλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πανέμορφο! Καλημέρα!! Όλη μέρα... Χρόνια πολλά και καλά με υγεία πολλές ευχές Ελένη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλημερα Ελενη μου!
    χρονια πολλα για τη γιορτη σου εχθες!
    να σαι χαιρομαστε!! να εισαι παντα γερη κι ευτυχισμενη!

    το ποιημα σοιυ υπεροχο! με κανει να θελω να φωναξω: κι ειμαστ ακομα παιδια! :)

    φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κικίτσα μου σε ευχαριστώ πολύ
      Είμαστε παιδιά όσο το βλέμμα
      είναι καθαρό κι η καρδιά σκιρτά ακόμα!!!

      φιλάκι γλυκό

      Διαγραφή
  4. Κάποτε όταν είμαστε παιδιά όλος ο κόσμος ήταν δικός μας, τώρα τον χάσαμε...
    Εξαιρετικό Ελένη μου.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενάκι μου σε ευχαριστώ θερμά
      Μια επανατοποθέτηση χρειάζεται
      σε όλα!!!

      φιλί γλυκό

      Διαγραφή
  5. "Κάποτε σαν ήμασταν χαρούμενοι ταξιδευτές Τρέχαμε ξυπόλυτοι στις χώρες της γιορτής" πόσο μου έχει λείψει αυτό το συναίσθημα, πόσο μου είχες λείψει κι εσύ... Χρόνια πολλά, ευτυχισμένα και δημιουργικά Ελενάκι μου γλυκό! Πολλά φιλιά :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πετράδι μου σε ευχαριστώ
      Θα ξαναβρούμε την πλεύση μας
      που θα πάει...όμορφα να ταξιδέψουμε
      στης ζωής την γιορτή!!!

      πολλά φιλάκια

      Διαγραφή
  6. Χρόνια πολλά Ελένη με τις αλήθειες σου!!!!

    Δανάη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτή η "πατίνα της λήθης", είναι μια ωραία τεχνοτροπία για να καλύψει τις απώλειες του χρόνου. Υπέροχο δημιούργημα Ελένη μου! Με συγκίνησες πολύ...
    Χρόνια Καλά, Πολλά και Δημιουργικά σου εύχομαι ολόψυχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου σε ευχαριστώ πολύ
      Με συγκινείς με τις σκέψεις σου
      Να περνάς όμορφα...

      φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  8. Ελένη μου μοναδικά αληθινή μέσα από στίχους που πετούν βελάκια παντού !!
    Χρόνια σου πολλά με όλον τον χειμαρρώδη ποιητικό σου λόγο , που σαν παιδια παίζαμε αμέριμνα κάπου εγώ στην άλλη άκρη του κόσμου , μα ήμουν παιδί και έτρεχα σε όλες τις γιορτές ....
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλ μου σε ευχαριστώ διπλά
      για τα αληθινά σου λόγια και τις
      εγκάρδιες ευχές σου!!!

      φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  9. Εχουμε μπει
    σε διαδικασια δοκιμασιας.
    Τα "ινστιτουτα ομορφιας"
    δεν θα απεικονιζουν μονο
    το πριν και το μετα της ζαρας μας
    αλλα οφειλουν
    και της ψυχης μας.
    Εδω σας θελω!

    Χρονια καλα,Ελενη μου.
    Σου εστειλα κι εχθες ευχες
    με τη σκεψη μου.

    φιλιπουμαλωσετηνειρωνια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγριομελιώ μου σε ευχαριστώ
      Να μην δω ποτέ ρυτίδα στην ψυχή
      αιώνια νέα να παραμείνει!!!!

      φιλιπουσκαλωσεσεχρυσοιστο

      Διαγραφή
  10. Αυτό το 'κάποτε' πονά Ελένη
    και στην επανεκκίνηση δεν βρίσκω περηφάνια,
    ανέλπιδα μου μοιάζουν όλα κι απ’ τις τούφες των
    μαλλιών μου κρατιέμαι να μην πέσω.

    Καλό Σαββατοκύριακο να έχεις καλή μου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λεβίνα μου σε ευχαριστώ πολύ
      Δεν χάθηκε η μάχη έτσι νομίζω
      παροδικές θα είναι οι μικροήττες!!!

      φιλάκι γλυκό

      Διαγραφή
  11. Κάποτε βγαίναμε απο την κρυψώνα μας και τώρα μπαίνουμε μεσα σ αυτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριάδνη μου σε ευχαριστώ πολύ
      Συμφωνώ μαζί σου...καιρός να βγούμε
      στο φως...ναι;

      φιλάκι γλυκό

      Διαγραφή
  12. Καλημέρα Ελένη μου. Παρά την απαισιόδοξη ματιά σου θεωρώ ότι από τα καλύτερα σου!
    Συγκινήθηκα, ανατρίχιασα, πόνεσα!
    Κι όμως το λάτρεψα!!!
    Φιλιά πολλά .... σε ευχαριστούμε για όλα όσα μας δίνεις! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστάκι μου γλυκό σε ευχαριστώ θερμά
      Κι εγώ λατρεύω ότι κι αν κάνεις...απαισιόδοξο ίσως...υφέρπει
      μια αισιοδοξία όμως...δεν σκοντάφτουμε σε τείχη...διαβλέπουμε!!!

      πολλά φιλιά♥♥

      Διαγραφή
  13. Α, Και καλό Σαββατοκύριακο να έχεις ! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Επίσης κορίτσι μου
    Καλή ξεκούραση...και καλό βόλι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. μ'αυτα κ μ'αυτα ειχα καιρο να σε επισκευθω κ τωρα τα διαβαζω ολα..
    καλοκαιρινη ανασα πασπαλισμενη με ποιηση, τι καλυτερο..

    σε φιλω! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Φανή μου καλησπέρα
    Πόσο πολύ χάρηκα την επίσκεψή σου!!!
    Όντως το καλοκαιράκι είναι προ των πυλών...
    κι η ποίηση παντός καιρού και χρόνου!!!

    φιλάκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εμείς θα επιμένουμε να ζούμε το όνειρο
    κι όταν μόνο αχνοφαίνεται δεν θα πάψουμε
    να το αναζητούμε και να το ανακαλύπτουμε ξανά!!!

    Συνταγμένη του ονείρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ όνειρό μου
      συνάδεις ακόμα και στο όνομα
      με το όνειρο!!!!

      πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  18. κάποτε... είμασταν πολλά... όσα γράφεις... το αποδεικνύουν.. μακάρι να ξαναγίνουμε!!!... καλό βραδυ ελένη μου!!! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Παρασκευούλα ευχαριστώ θερμά
    Οι επιλογές κατά κάποιο τρόπο δικές μας!!

    φιλάκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή