Σάββατο 3 Μαΐου 2014

Τα σαντάλια του Σίσυφου



Εμείς δεν δρέψαμε δάφνες δοξαστικές
Μονάχα κάποια κρινάκια της αρμύρας
Μας αντιστοιχούσαν πάντα
Εφήμερα να ζήσουν στους ίσκιους μας
Στα χέρια μας να καταμετρήσουν
Τα κρίματα της καυτής άμμου
Κρινάκια ταπεινά βυθισμένων ακτών
Η απολαβή μας πάνω στην γη

Εμείς δεν περπατήσαμε στους οπωρώνες
Τα χρυσά να πάρουμε μήλα των εσπερίδων
Οι κήποι μας είχαν σταυρούς
Δέντρα ξερά βουτηγμένα στους κισσούς
Και στη σκληρή αγράμπελη
Στους κήπους μας στοιβάχτηκε
Μια πανσπερμία μύθων
Με προεξέχοντα τον μύθο του Σίσυφου
Που τα καλύτερα μας έθρεψε όνειρα

Εμείς δεν ταξιδέψαμε με ποντοπόρα πλοία
Παρά μονάχα με τσακισμένα μονόξυλα
Χωρίς κουπιά κι άρμενα ξανοιχτήκαμε
Πανιά που φυλακίζουν ούριους ανέμους
Δεν γνωρίσαμε
Μονόξυλα μας αντιστοιχούσαν πάντα
Και σπασμένοι εξάντες
Να πάει το σκαρί μας
Μόνο ως το πιο κοντινό καρνάγιο

Εμείς δεν σκύψαμε στις φοινικιές
Απ' την στορία να ζητήσουμε ανταμοιβή
Μονάχα μέσα σε σκαλιστά μπαούλα
Κρύψαμε τα ποιήματά μας
Διπλοκλειδώσαμε την σκέψη μας
Σε κορνίζες προγονικές
Κι αν κάποτε φωνάξαμε συνθήματα
Στα μονόστηλα κλειστήκαμε
Των βραδινών εφημερίδων

Εμείς δεν γοητεύσαμε τα πλήθη
Με λόγους σαγηνευτικούς
Παρά μονάχα κάποια ταχταρίσματα
Πάνω απ' τον λίκνο της Άνοιξης τραγουδήσαμε
Τον στόμφο στηλιτεύσαμε
Και σε λευκές σελίδες
Εγγράψαμε με δάκρυ
Της ζωής τις μαρτυρίες

Εμείς δεν ερωτευτήκαμε
Κρινοδάκτυλους εραστές
Μονάχα πάνω από βουβά πηγάδια
Της μνήμης ανεβάσαμε το αθάνατο νερό
Με αυτό να δροσίσουμε
Του αίματος μας το ενεργό ηφαίστειο
Τις φεγγαροαχτίδες αγαπήσαμε σαν αδερφές
Κι εκεί αποθέσαμε τα εφηβικά μας βέλη

Εμείς στίχους δεν γράψαμε εμβληματικούς
Παρά μονάχα μικρά τροπάρια
Μπροστά σε αναλόγια εξωκλησιών
Ψάλλαμε ευλαβικά
Τους κελαηδισμούς των κορυδαλλών
Στα ενδότερα της ψυχής τοποθετήσαμε
Ύμνους αγγέλων δεν δεχτήκαμε
Παρά της ελιάς τον τραγουδιστή τζίτζικα
Με πάθος συνοδεύσαμε

Γιατί οι φτέρνες μας γυμνές πάτησαν πάνω στο χώμα
Και σκληρές έγιναν σαν πέτρα
Γιατί τα μάτια μας αντίκρισαν μόνο βασίλεια ξένα
Και πιστά έμειναν σαν βράχοι
Οι καρδιές μας συντονίζονταν ρυθμικά
Με τις ανάσες της κίτρινης πεταλούδας
Στις αποσκευές μας εμείς πάντα θα έχουμε
Του Σίσυφου τα αιμάτινα σαντάλια
Να μας οδηγήσουν αψεγάδιαστους κι ωραίους
Στης ζωής το απόλυτο θαύμα το καθημερινό

Έλαβε μέρος στο δρώμενο της Φλώρας "Παίζοντας με τις λέξεις"
όπου συγκεντρώθηκαν υπέροχα κείμενα αποσπώντας τη διάκριση
και την αποδοχή πολλών αναγνωστών!




35 σχόλια:

  1. Ελένη μου συγχαρητήρια!!!! το ποίημα σου μου άρεσε πολύ. Πήρε το άριστα από μένα.
    Είναι ένα ποίημα που ακολουθεί και καταγράφει τις δυσκολίες της ζωής, μέσα από ένα καταπληκτικό στίχο, με εικόνες και απίστευτη πλοκή λέξεων.
    Μπράβο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενάκι μου σε ευχαριστώ
      Αγαπημένα τα λόγια σου με συγκίνησαν!!!!

      πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  2. Δικαίως απέσπασε ό,τι απέσπασε...
    Τα σέβη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Χριστινάκι μου
      Σε ευχαριστώ πολύ και χαίρομαι
      πολύ τις επισκέψεις σου!!!

      φιλί

      Διαγραφή
  3. ωραίο ποιημα για ακομα μια φορά αλλά και ωραία μουσική επιλογή ο καθείς στο ειδος του ...φιλια καλο σ/κ να έχουμε καλη μου ελένη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλα μου σε ευχαριστώ πολύ
      Ο καθείς στο είδος του συμφωνώ!!!!

      φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  4. Ελενη μου συγχαρητηρια!
    Υπεροχο ποιημα για αλλη μια φορα!
    Χαρηκα πολυ με τη διακρισή σου αυτη!
    Να εχεις ενα ομορφο σκ!
    Φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κικίτσα μου σε ευχαριστώ πολύ
      Χαίρομαι που είσαι εδώ!!!!

      φιλάκι

      Διαγραφή
  5. Πόσο ταπεινά αναφέρεσαι στην νίκη σου !!! Ελένη μου υποκλίνομαι!
    Θυμάμαι ακόμα τι έγραψα...με πόνο ψυχής το άφησα απέξω ....
    Άξια ήρθε πρώτο!!! Πάντα επιτυχίες μάτια μου !!!
    Φιλιά πολλά και ζεστά! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστάκι μου σε ευχαριστώ
      και σε συγχαίρω για την διάκρισή σου
      Ήσουν τέλεια για άλλη μια φορά!!!!
      Εύχομαι πάντα να μας συντροφεύεις
      με τα διαλεχτά λόγια της καρδιάς σου!!!!

      πολλά φιλιά♥♥♥

      Διαγραφή
  6. Ποίηση που μας άγγιξε όλους!
    Ελένη... συγχαρητήρια ολόψυχα!!!
    Έγραψες με την ψυχή σου, που κρύβει θησαυρούς μέσα της!
    Κι ένα μεγάλο ευχαριστώ για το τραγούδι! Ούτε παραγγελιά να στο είχα κάνει ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου δεν βρίσκω λόγια
      να σε ευχαριστήσω!!!!
      Όντως όταν με την ψυχή μας γράφουμε
      έστω κι αν δεν αποδίδουμε το ευκταίο
      δίνουμε το αληθές!!!!
      Να είσαι καλά

      πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  7. Πώς θα μπορούσε να μην αποσπάσει τη θετική αποδοχή των αναγνωστών?
    Πώς??
    Μας απογείωσες με τους στίχους σου...το λάτρεψα και του χάρισα τους τρεις βαθμούς μου γιατί απλούστατα δεν είχα περισσότερους!!
    Συγχαρητήρια για τη διάκριση, μα πάνω από όλα για το αριστούργημα που έγραψες!!
    Φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σε ευχαριστώ πολύ!!!
      Είσαι πολύ γενναιόδωρη μαζί μου!!!
      Έχεις και τα δικά μου συγχαρητήρια
      για την τόση ευαίσθητη ιστορία σου....
      Να είσαι καλά

      φιλιά πολλά και καλή Κυριακή

      Διαγραφή
  8. Υπέροχη ταπεινή...ομορφιά!!!!!!!!!!!!!!!

    φιλάκι γλυκό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άμυ μου σε ευχαριστώ πολύ
      Η ομορφιά οφείλει να είναι ταπεινή!!!


      πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  9. Απορώ πως σε προσπέρασα έτσι...αβαθμολόγητα... Μου επιτρέπεις να σου δώσω από δω ένα δεκαράκι;;.. Πολλά γλυκά φιλιά και θερμά συγχαρητήρια Ελενάρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πεντάγλυκο κορίτσι μου σε ευχαριστώ
      Ten point.... υπερίπταμαι!!!
      Είσαι άπαιχτη......να περνάς καλά!!!

      φιλί

      Διαγραφή
  10. Αναντίρρητα άξια!!!!

    Γιώργος...ένας φίλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Γιώργο μου πάντα με αφήνεις
    κατάπληκτη!!!!

    φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. πήρες την ψυχή μας και την έκανες ποίηση-ζωή. μερικές φορές το να σου πω πως σε θαυμάζω μου φαίνεται λίγο...
    σε φιλώ αγαπημένη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γλυκιά μου Βίκυ σε ευχαριστώ πολύ
      Πόσες μικρές καθημερινές ήττες τελικά
      μας γιγαντώνουν και μας οδηγούν στην
      επίτευξη του στόχου...με αγώνα κατακτάμε
      ό,τι κατακτάμε!!!
      Αυτό ήταν το σκεπτικό μου!!!

      πολλά φιλιά κορίτσι μου♥♥♥

      Διαγραφή
  13. Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σε ευχαριστώ
      Να είσαι καλά και να προχωράς
      ό,τι σε συγκινεί!!!

      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  14. Τα ταπεινα κρινακια σου Ελενη μου.. ανέβηκαν τοσο ψηλά .. απο ότι είδα.. στης φλώρας .. αυτην την φορα δεν πρόλαβα ουτε να διαβασω ουτε να ψηφίσω.. ομως διαβασα εδώ την συμετοχη σου που πήγε τοσι καλλά και χαρηκα .. παντα χαιρομαι.. που μπορούμε και διαβαζουμε τόσο όμορφα ποιήματα και κείμενα.. γινόμαστε κατ ΄ολιγον καλήτεροι.. και πλουτίζουμε τον πνευματικό μας κόσμο.. να έχεις μια χαρουμενη εβδομαδα... φιλακιααααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σμαραγδένια μου σε ευχαριστώ θερμά
      Το παιχνίδι της Φλώρας μια πρόκληση
      για εξερεύνηση του κόσμου της γραφής!!!

      πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  15. Άνοιξα τις "αποσκευές" της ψυχής μου, διαβάζοντας το αριστούργημα σου και κράτησα..(όπως γίνεται ..όταν ανάλογα τη κατάσταση.. από το ίδιο κείμενο, από το ίδιο βιβλίο κάτι άλλο κρατάς κάθε φορά) :
    "...Στις αποσκευές μας εμείς πάντα θα έχουμε
    Του Σίσυφου τα αιμάτινα σαντάλια
    Να μας οδηγήσουν αψεγάδιαστους κι ωραίους
    Στης ζωής το απόλυτο θαύμα το αληθές!"
    Δεν πέρασα να ψηφίσω, δεν πρόλαβα να δω όλες τις συμμετοχές, ήδη γνωρίζω ότι είσαι η νικήτρια..δεν ξέρω τι θα είχα κάνει, αν είχα ψηφίσει, ξέρω όμως, ότι αυτή η συγκεκριμένη κατάληξη..αυτή η συγκεκριμένη παράγραφος θα έγραφε σε μένα. Όπως και το Σμαράγδι πιο πάνω, ευχαριστώ που μέσα από την πένα των χαρισματικών εσάς, μπορώ να δω λίγο πιο μέσα μου, να προσπαθήσω κι εγώ να γίνω λίγο καλύτερη.Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Georgette με συγκίνησες βαθιά!!!
    Χάρηκα ιδιαίτερα που ξεχώρισες
    αυτούς τους στίχους καθώς αποτελούν
    και το επιστέγασμα του ποιήματος!!
    Καλώς ήρθες στην παρέα μου...

    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Kι εδώ θα καταθέσω τα συγχαρητήριά μου που είναι όσο πιο ουσιαστικά γίνεται...
    Μπράβο σου και πάλι
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλημέρα Φλώρα μου
    Εσύ μας δίνεις το βήμα
    για να καταθέσουμε τις εμπνεύσεις μας
    και σε ευχαριστούμε!!!

    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ομορφιές.... μπραβο Ελένη... έτσι σε θέλω... !!!! μάκια!! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλημέρα Παρασκευούλα
    Σε ευχαριστώ πολύ πολύ
    μέσα απ τη καρδιά μου....

    φιλάκι γλυκό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eλένη μου.. καλά που είδα το σχόλιο της Ρούλας... !!!! ξεχάστηκα..
      ΧΡΟΝΙΑ πολλα, ποιητικά, αερινα ,δημιουργικά!!
      ΜΕ ΥΓΕΙΑ!!!

      Διαγραφή
  21. Πέρασα απο εδώ να σου αφήσω τις ευχες μου για χρόνια πολλα σήμερα που γιορταζεις .. δεν βρήκα που αλλού να σου τις αφηνα.. .. να είσαι παντα χαρούμενη και ευτυχισμενη Ελενη μου πολύχρονη.. φιλάκιαααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Γλυκό μου σμαράγδι σε ευχαριστώ πολύ!!!!

    φιλάκιαααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή