Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016

γιατί γράφω ποίηση (35 + 1 λόγοι)



- Για να μπορώ με μια λάμπα θυέλλης και μόνο
  να φωτίζω όλη τη γη

- Για να συνεχίσουν τα κυπαρισσόμηλα να είναι πικρά
  και γλυκιές οι αυταπάτες σαν ώριμοι λωτοί

- Για να φτερουγίζουν οι ερωτιδείς στις τοιχογραφίες

- Επειδή η νεότητα είναι το καλό χαρτί που η καρδιά μοιράζει
  όταν το αίμα βηματίζει στο άχρονο καλπάζοντας

- Επειδή στη θέα του ουράνιου τόξου ξεμπερδεύονται
  μονομιάς τα νήματα της μοναξιάς

- Επειδή κάθε Άνοιξη ματώνουν οι παπαρούνες στα λιβάδια

- Για να ακουμπώ το χέρι στη φωτιά κι αυτό να ψύχεται

- Για να διασαλεύεται η τάξη του σύμπαντος απ' το χορό
  δυο δροσοσταλίδων και μόνο

- Για να κονταροχτυπιέμαι με το σκοτάδι των ονείρων
  και να αριθμώ κάθε αυγή στο μαξιλάρι μου χιλιάδες
  φωτεινές κηλίδες

- Επειδή κάθε δείλι ξεχνάω τα βιβλία μου στα γόνατα
  των βουνών προσμένοντας τα τόξα της σελήνης
  μυστικά να με οπλίσουν

- Επειδή όταν σταματούν για να γευματίσουν οι κυνηγοί
  στα διάσελα χρησιμοποιούν αντί για σερβίτσιο πλατανόφυλλα

- Επειδή στις μοναχικές μου ώρες βουίζουν οι άνεμοι
  των χειμάρρων παραδίπλα μου

- Για να κλαδεύω τα γιασεμιά κι αυτά να μην θρηνούν
  απαρηγόρητα το"γιατί" της απώλειας

- Για να ανεβαίνουν οι χαρταετοί στον ουρανό με μόνο
  μια βρεφική ανάσα

- Για να γκρεμίζεται ο ήλιος στη θάλασσα χωρίς ούτε
  μια γρατζουνιά στην κνήμη

- Επειδή κάθε που σκάει ένα άνθος μανόλιας γελούν
  τα μελισσάκια στον ύπνο τους

- Επειδή όταν λυγίζουν τα στάχυα στους αργούς οι
  άρτοι στο σπίτι φουσκώνουν περήφανα θέλω

- Επειδή μόλις αντικρίσω ένα χελιδόνι αλλάζω επάγγελμα

- Για να κοντοστέκονται οι μύστες στους βωμούς
  μ' άδεια τα κύπελλα και ηδείς τους ουρανίσκους

- Για να χωρούν στο κασελάκι της μνήμης όλοι
  οι κρύσταλλοι του αλατιού

- Για να φτάνουν οι σχεδίες γεμάτες ελπίδες
  στα βραχονήσια με τους γλάρους

- Επειδή οι λαρυγγισμοί των κούκων μεταφέρουν
  στις ισημερίες διττά προμαντέματα που δεν εξηγούνται

- Επειδή στην κόψη του νήματος γεννιούνται οι μεγάλοι
  έρωτες αυτοί που τόσο γρήγορα κι εκπνέουν

- Επειδή το χώμα μυρίζει όμορφα μετά τη βροχή γιατί
  απλά και μόνο ανασαίνει το μπλε του ουρανού

- Για να βλέπω το αγκαθωτό περίβλημα των κάστανων
  σαν κι αυτή τη φράντζα της καλής μου νεράιδας

-Για να ακούω καθαρά τη θάλασσα κι όταν ακόμα
 σπάσει το τελευταίο κοχύλι στο παλτό του χειμώνα

-Για να κρατώ από το χέρι την αμυγδαλιά
 στο παγωμένο προαύλιο του ψυχιατρείου

-Επειδή όταν με προσπερνούν τα κύματα
 ο Πήγασος ποντάρει για μένα στη ρουλέτα του Θεού

-Επειδή κρύβω το κλειδί στον ξερό φίκο
 κι όταν επιστρέφω αυτός έχει βλαστήσει

-Επειδή κάθε που ψάχνω την τσέπη μου
 ένα περιστέρι μου ραμφίζει επίμονα τα παπούτσια

-Για να βρω βαθιά στο μαξιλάρι μου τα ξεχασμένα
 σχέδια των παιδικών μου βιβλίων δακρυσμένα

-Για βρίσκω τα φυλαχτά μου άθικτα
 στις μασχάλες των κεραυνών

-Για να μπαίνω από τα φινιστρίνια στο πλοίο
 όταν η μπουκαπόρτα έχει τραβηχτεί

-Επειδή τις νύχτες του Γενάρη χαμηλώνουν τ' άστρα
 φωτίζοντας ως κι αυτά τα τυφλά κελιά

-Επειδή με τα χέρια τραβώ αστερίες που ύστερα
 τους αγκιστρώνω στα σκοτεινά σου βλέφαρα

-Επειδή τα βράδια σαν καλώ τις Πλειάδες
 πάντα μια με πάει στο αθάνατο χιόνι των κορφών
 το όνομα της να προσκυνήσω

Δημοσιεύτηκε στην ποιητική σελίδα "Οι ποιητές του κόσμου"
που διατηρεί ο φίλος ποιητής Στρατής Παρέλης και τον ευχαριστώ

Καλή και Δημιουργική Χρονιά σε όλους

 

52 σχόλια:

  1. Χρόνια πολλά Ελένη μου!! Καλή χρονιά να χεις γλυκειά μου και ταλαντούχα ποιήτρια!!
    Την ένιωσα ως τα τρίσβαθα την κατάθεσή σου/ εξομολόγησή σου!!
    Οσο λαχταρά η ψυχή σου να συνεχίσεις ακάθεκτη να ποιείς με τις λέξεις σου και το 2016, και να υπηρετείς αυτήν την υπέρτατη Τέχνη!!!
    Υγεία, χαμόγελα κι εμπνεύσεις Ελένη μου!! Σε φιλώ με αγάπη!!♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαριλενάκι μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Σου στέλνω τις πιο ζεστές ευχές μου
      για Χρόνια Πολλά και Καλή κι ευδόκιμη
      χρονιά!!!

      Σε φιλώ πολύ♥

      Διαγραφή
  2. Καλή Χρονιά Ελένη μου να έχεις με υγεία και πολύ εμπνευσμένους στίχους !!! Γράφεις γιατί έχεις το λυρισμό μέσα σου καλή μου !!
    Πολλά χαμόγελα και υγεία α και τα πολλά φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλ μου σ' ευχαριστώ από καρδιάς
      Είναι τόσο όμορφα τα αισθήματά σου!
      Καλή Χρονιά με αγάπη και υγεία!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  3. Αρίφνητα τα κίνητρα
    και άπειροι οι άγραφοι ακόμα στίχοι.
    Και τι να πρωτοπρολάβουν οι ποιητές;
    που πότε ξεχνιούνται στη θέα του ουράνιου τόξου
    και πότε αφουγκράζονται τις προσκλήσεις των Πλειάδων;
    Καλή χρονιά, Ελένη. Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρη μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Τα ίδια τα λόγια σου εμπεριέχουν
      μια ιδιαίτερη ποιητική ουσία
      κι είναι ξεχωριστά!!!
      Καλή Χρονιά!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  4. Καλησπέρα Ελένη μου!! Φοβεροί και γεμάτοι συναίσθημα οι στίχοι σου!!!!
    Καλή σου χρονιά!!! Το 2016 να είναι γεμάτο υγεία, αγάπη, χαρά και έμπνευση!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Σου στέλνω πολλές ευχές για
      υγεία δημιουργικότητα όλο το 2016!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  5. -Επειδή κρύβω το κλειδί στον ξερό φίκο
    κι όταν επιστρέφω αυτός έχει βλαστήσει...

    Αυτό σου έλειπε δα, να μην γράφεις εσύ ποίηση!
    Καλή και ποιητική χρονιά Ελενάρα μου γλυκιά! ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρα μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Προσπαθώ να ξετυλίξω της φαντασίας
      το νήμα κι όταν κι ένα ακόμα πόντο
      κερδίζω νιώθω ευτυχής!!!
      Καλή Χρονιά εμπνευσμένη!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  6. !!!

    Καλή χρονιά Ελένη μου με αμέτρητες στιγμές ευλογίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερινάκι μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Καλή Χρονιά κι από εδώ με υγεία κι
      αγάπη περισσή!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  7. Να βρω και γω 1000 λόγους που σε διαβάζουμε...
    Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Με τέτοιους αναγνώστες πετώ ψηλά!!!
      Καλή Χρονιά!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  8. Πόσα όμορφα.. Επειδή.. και αλλα τόσα ..Για να...και πιο να πρωτοδιαλεξω να ξεχωρίσω δεν γίνεται για αυτό τα αφησα ετσι σφιχταγκαλιασμένα όλα..!!!
    Να έχεις την πιο δημιουργική εμπνευση Ελένη μου πόση ακομα αναρωτιεμαι..αυτην την χρονια να είναι για σενα η καλύτερη γεματη με υγεία και πολύ αγαπη παντού φιλη μου... !!!
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ..!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρουλάκι μου σ'ευχαριστώ θερμά
      Χαίρομαι τόσο τα λόγια σου κάθε φορά!!
      Σου στέλνω κι από εδώ τις ευχές μου
      για Καλή Χρονιά με όλα τα καλά του κόσμου!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  9. !!!!!! Με άφησες άφωνη! (Ξανά!)
    Γράφεις γιατί αν δεν έγραφες η ποίηση θα ήταν μισή και οι λέξεις θα έχαναν το άρωμα, το χρώμα, τη μελωδία και τον λόγο ύπαρξής τους!
    Γράφεις γιατί ξέρεις πόσο χαιρόμαστε να απολαμβάνουμε τα αριστουργήματά σου!
    Ευτυχισμένο το νέο, κορίτσι μου! Υγεία και πολλή αγάπη στη ζωή σου!
    ΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννα μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Πόσο γενναιόδωρα τα λόγια σου
      πόσο μεγάλη ηκαρδιά σου!!
      Καλή Χρονιά αγάπη μου με υγεία
      κι ομορφιά στη ζωή σου!!

      Σε φιλώ πολύυυυυυυυυυ ♥

      Διαγραφή


  10. Ελένη, σε αγαπώ γιατί αγαπώ την Ποίηση-
    Και πέρα απ' τις εμπάθειες τις οποίες έχω εισπράξει, κατά κόρον κατά καιρούς, ξέρω ότι είσαι η καρδιά και ο νους που μπορώ να λατρεύω!
    http://poihshkaipoihtes.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στρατή μου σ' ευχαριστώ πολύ
      τόσο για τα λόγια σου όσο και
      για την αναδημοσίευση
      Είμαι ευγνώμων...
      Καλή κι εμπνευσμένη Χρονιά!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  11. Είναι οι ίδιοι λόγοι για όλους όσους μας αρέσει η ποίηση... μα αρκούμαστε μόνο να διαβάζουμε ;-)

    Καλή χρονιά δημιουργική όσο μπορείς.. με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαργκό μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Ευχές για ό,τι καλύτερο μέσα στο 2016
      Καλή Χρονιά!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  12. Ελένη μου να έχεις μια όμορφη χρονιά γεμάτη ποιητικές επιτυχίες.
    Για να διαβάζουμε και εμείς τα φτερουγίσματα των ερωτιδών στις τοιχογραφίες και κείνες τις παπαρούνες που ματώνουν στα λιβάδια.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου σ' ευχαριστώ θερμά
      Πολύ με συγκίνησες με τα λόγια
      και τις ευχές σου!!!
      Καλή Χρονιά με αγάπη υγεία
      δημιουργικότητα!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  13. Καλή χρονιά με υγεία αγάπη όνειρα και ελπίδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέτα μου σου στέλνω ευχές πολλές
      για δημιουργικό γαλήνιο το 2016!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  14. Eλενάκι μου Χίλιες Ευχές για τη νέα χρονιά!
    Να είσαι καλά & να βρίσκεις διαρκώς λόγους & αφορμές για να ποιείς ποίηση. Να φτερουγίζει κι εμάς η καρδιά μας στους μαγεμένους σου τόπους.
    Ευλογημένο αυτό που έγραψες, το πρώτο του νέου χρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σ΄ευχαριστώ πολύ
      Σου εύχομαι μια καρποφόρα
      κι ευλογημένη χρονιά!!!
      Βαραίνει ο λόγος σου!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  15. Δεν χρειάζεσαι κανένα λόγο εσύ μάτια μου!
    Γράφεις γιατί δεν μπορείς να κάμεις αλλιώς! Γιατί κάτω από την πέτσα σου πρέπει να ρέει ποιητικό αίμα! :)))
    Να συνεχίσεις έτσι καρδούλα μου!
    Καλή χρονιά κι από δω!
    (και καλή μετακόμιση! ☺ αχαχα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστάκι μου σ' ευχαριστώ για όλα!!!
      Πόσο χαίρομαι να ακούω τέτοια λόγια
      από εσένα ένα πλάσμα με τόσες ευαισθησίες!!!
      Να είσαι καλά και η χρονιά που ήρθε
      να σε τυλίξει με γαλήνη χαρά αγάπη δημιουργία!!
      Καλή Χρονιά!!!!!!!!!!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥ (όλα έχουν πάρει το δρόμο τους ουφ)

      Διαγραφή
  16. Θα ρθει μια μερα και να μου το θυμηθεις που θα συγκαταλεγεσαι στους μεγαλους ποιητες της εποχης μας! Δε γινεται αλλιως γιατι αυτα που γραφεις φερνουν χαμογελα και δακρυα στα ματια... καλη χρονια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστινάκι μου τι να πω τώρα;;;
      Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ κορίτσι μου
      Καλή Χρονιά σου εύχομαι με τα όνειρα σου
      να πραγματώνονται!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  17. Ελένη μου, για άλλη μια φορά δεν έχω λόγια!
    Καλή χρονιά με υγεία, αγάπη και ποίηση!!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Σου εύχομαι από καρδιάς Καλή Χρονιά
      με πολλές στιγμές μαγείας, δικές σου!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  18. Kαλή χρονιά με υγεία-έμπνευση-ψυχή βαθιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πολύ δυνατό!!!
    Καλή χρονιά κι ευλογημένη!
    Γιορτινές φωτεινές γλυκές ευχές ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες Μαρώ μου
      Χαίρομαι που σου άρεσε
      Καλή Χρονιά με ό,τι επιθυμείς!!!
      Θα περάσω να σε δω....

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  20. καλη χρονια! χρονια πολλα! με υγεια και καθε καλο
    φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου Καλή και Δημιουργική χρονιά
      Να μας εκπλήσσεις συνεχώς.....

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  21. Πόσο δυνατοί οι στίχοι σου!!
    Ελένη μου καλή χρονιά, με υγεία, αγάπη, ηρεμία και πολλές εμπνεύσεις που θα μετουσιώνονται σε δημιουργίες!
    Πολλά πολλά φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τώρα μόλις ανακάλυψα γιατί ποτέ δεν εμφανίζονταν οι αναρτήσεις σου στα νέα μου...γιατί δεν ειχα γίνει μέλος! κάνω τραγικά λάθη κάποιες φορές, αλλά ευτυχώς το διόρθωσα τώρα αυτό.

      Διαγραφή
    2. Αναστασία μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Εύχομαι από την καρδιά μου Καλή Χρονιά
      με αγάπη υγεία χαρά γαλήνη
      Χάρηκα την αντάμωση μας!!!

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  22. Υπέροχο!! Πάντα δημοσιεύσεις των έργων σου! Καλή χρονιά κορίτσι μου. Να είναι για σένα όπως σου αξίζει, θεϊκή!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννούλα μου σ'ευχαριστώ πολύ
      Καλή Χρονιά κι από εδώ με αγάπη
      χαρά έμπνευση και λιγότερος πόνος
      στον κόσμο μας γύρω.....

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  23. Ξανά μίλησες στην ψυχή μου, Ελένη!
    Καλή χρονιά!!!! Οι εμπνεύσεις εύχομαι να φωτίσουν τον κόσμο σου, να γίνει πιο ανθρώινος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλεξάνδρα μου σ' ευχαριστώ πολύ πολύ
      Καλή Χρονιά και σ' εσένα με αντοχές και πείσμα

      Σε φιλώ πολύ ♥

      Διαγραφή
  24. Γιατι εαν ΔΕΝ εγραφες
    εμεις ολοι θα μεναμε
    μισοι απο νοηματα
    που κρυβουν οι λεπτομερειες
    της ζωης ετουτης.

    καλη χρονια.....
    Μη σταματησεις ποτέ.....ακους????ΠΟΤΕ !

    φιλακιπουμπηκεαναμεσασεσεαγκαλιασμεναμαγουλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγριομελάκι μου σε υπερευχαριστώ
      Πολυσήμαντες πολυποίκιλες αυτές οι
      λεπτομέρειες....και πόσο πολύτιμες
      σαν ανάσα ένα πράγμα!
      Καλή χρονιά αντοχών!!

      φιλικιανθιζειξαφνουηπαπαρουνα

      Διαγραφή
  25. Ελένη μου είσαι ταλέντο, οπότε, δεν υπήρχε περίπτωση να μην έγραφες... ποιηση!!! Κι ένας λόγος, από την άλλη, αρκεί για να γράφεις. και κάποιες φορες, δεν υπάρχει και λόγος, γράφεις γιατί... έτσι πρέπει, έτσι είναι... γιατί έτσι, τέλος πάντων.

    μπραβο, καλή μου... τέλειο ήτανε!

    καλή χρονιά, γεμάτη ποιηση, και στην ζωή και στον γραπτό λόγο, με υγεία επισης...
    μάκια
    Λαμπρινή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Παρασκευή μου σ' ευχαριστώ πολύ
    Πολλοί οι λόγοι πολλές οι προσπάθειες
    και το αποτέλεσμα το κρίνεται μόνο εσείς!!

    Σε φιλώ πολύ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Γράφεις γιατί η ποίηση είσαι εσύ...Πόσο υπέροχα τα ποιήματά σου, παράθυρα στην ψυχή σου!!!Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή