Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2018

Πρωινή σαγήνη

Αποτέλεσμα εικόνας για ξημέρωμα

Χάραξε στο σύμπαν των πουλιών
Στα ηλεκτρικά σύρματα τα μυστικά τους πεντάγραμμα
κρυφά μεταφέρουν, ο ουρανός να τα δεχτεί.
Τραβήχτηκε στα μαύρα πέρατα το δίχτυ της νύχτας
Ξημέρωσε.
Στο μέτωπο της γης λαμπύρισαν αίφνης
οι λεπίδες μιας πρωτόφαντης χαράς.
Χαρά του έφηβου πριν πάει στο ραντεβού με το πρώτο χάδι.

Πάνω στο άρμα του πρόβαλε ο ήλιος
σκορπώντας τις ζεστές του γλώσσες στο αχνό γαλάζιο.
Χρυσάφι μάζευε το χώμα στις πόρους του
γλυκά να καρπίσει το σιτάρι, το τριφύλλι, το ξινόχορτο.
Βγήκα στη βεράντα με το θαύμα να μιλήσω
κι ήρθε μια δέσμη ηλιαχτίδων κι έδεσε
στους ώμους μου ένα απαστράπτον φουλάρι μεταξωτό.
Έλαμπα όπως λάμπουν τα ξάρτια της φρεγάτας
σαν μπαίνει αργά στο λιμάνι για να δέσει.

Κάθισα στην αιώρα του πεύκου.
Φύσαγε και το φόρεμά μου και μικρό γίνονταν ιστίο.
Ταξίδευα στη γεμάτη αινίγματα θάλασσα,
γύρω οργίαζε η ορχήστρα των τζιτζικιών και των εντόμων.
Εξαίσια αυγή που κόμπο - κόμπο μοίραζε 
το φως της στις αγριοσυκιές της ακτής.

Στο σπίτι η μητέρα ήταν απορροφημένη στις πρωινές ειδήσεις.
Κάποιοι μιλούσαν για την αποκατάσταση της αλήθειας.
(Μιας αλήθειας που τεχνηέντως αποσιωπούσαν)
Την δέσμια με βαριές αλυσίδες ασήκωτες
σαν τα πέτρινα χρόνια της φτωχής ηρωίδας
στην αγαπημένη εκπομπή της μαμάς.

Την προέτρεψα να βγει στην πρωινή δροσιά,
μια παρτίδα σκάκι να παίξουμε με τον ήλιο,
μια αλήθεια να του ψιθυρίσουμε στ' αυτί,
για μιαν ελπίδα που ζωντανή την κρατάμε για χρόνια
γιατί καλά γνωρίζουμε πως αν άμορφο γίνει είδωλο,
χαράμι θα πάνε τα αυγινά χαμόγελα
κι ο έφηβος που κουρνιάζει βαθιά μέσα μας
μονάχος του θα μείνει να ξιφουλκεί το αλλόκοτο κενό.

Έλαβε μέρος στο δρώμενο "Παίζοντας με τις λέξεις" που επάξια διοργάνωσε
η Μαρία μας με μια σειρά από αξιόλογες συμμετοχές  

14 σχόλια:

  1. Το αγάπησα, Ελένη μου!
    Εύχομαι καλό μήνα, χαρούμενο! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θαυμάσιο! Μας σαγήνευσες ξανά!
    Καλό μήνα Ελένη μου
    Καλά να είσαι και να περνάς όμορφα
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγχαρητήρια Ελένη μου.
    Υπέροχη η συμμετοχή σου.
    Μας σαγήνευσε όλους.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η Πρωινή Σαγήνη των στίχων σου, της καρδιάς σου οι εμπνεύσεις. Οδηγός καλαισθησίας και συναισθημάτων για όλους μας. Φωτεινή παράμετρος.
    Ελένη μου. Τα συγχαρητήριά μου δεν είναι πάντα ικανά να εκφράσουν και αυτό που νιώθουμε. Καλό μήνα κοπέλα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πανάκριβα κοσμήματα οι λέξεις σου, ακουμπισμένες στο μαύρο βελούδο του αναλογίου σου.
    Καλό μήνα να έχεις Ελενάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η "Πρωινή" σου Σαγήνη, με σαγήνεψε λίγο πριν τα μεσάνυχτα!
    Δεν γνωρίζουν ωράρια και όρια, οι λέξεις που χρησιμοποιείς για να μας μαγνητίσεις, Λενιώ μου!
    Συγχαρητηρια!
    ΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά-πολλά! Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. όμορφοι στίχοι, ζωντανές εικόνες, παρομοιώσεις σαν πίνακας ζωγραφικής, σαγηνευτικός λυρισμός. Πολύ όμορφο το ποιήμά σου συνολικά μα στεκόμενη περισσότερο στις δυο τελευταίες στροφές αναρωτιέμαι τι να απέγινε η μητέρα αγωγός αξιών της αθωότητάς μας, τι να απέγινε ο έφηβος της δικής μας νιότης.
    Ευχές για ένα μήνα γιορτινό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Υπέροχο!
    Συγχαρητήρια Ελένη!
    Καλό μήνα εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ελένη μου πολλά συγχαρητήρια για την εξαιρετική σου συμμετοχή που μας σαγήνευσε όλους!
    Σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πες μου τωρα πως να μην αγαπησεις τετοιους στιχους Λενιώ μου πως να τους διαβασεις και να μην τους λατρεψεις..καινπροπαντως γι αυτο...
    "κι ήρθε μια δέσμη ηλιαχτίδων κι έδεσε
    στους ώμους μου ένα απαστράπτον φουλάρι μεταξωτό."
    Τι εικονα!!τα ψσυγχαρητηρια μου..
    Για άλλη μια φορα μας σαγήνευσες αγαπη μου !!να εισαι καλά θελω.. φιλώ σε..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Όαση στην έρημο το σύμπαν σου, το σύμπαν τών πουλιών, που ευτυχώς πάντα θα χαράζει... Καλημέρα και καλή Κυριακή, μικρή εξαφανισμένη από το σύμπαν τών blogs! Υ.Γ Άντε, πήγα Λίβανο κι ήρθα, ανάρτησα και το ταξίδι κι εσύ ακόμα λείπεις.. Πολύ.. ✿

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλα και ευλογημενα Χριστουγεννα, Ελεν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλά Χριστούγεννα εύχομαι Ελένη μου!! Να περάσεις όμορφες στιγμές γεμάτες θαλπωρή!! Πολλά φιλιά!! 🎄🍭

    ΑπάντησηΔιαγραφή