Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2018

Χριστουγεννιάτικη ζεστασιά

Αποτέλεσμα εικόνας για βιολιστής

Απόγευμα Χριστουγέννων και βγήκε
μια βόλτα στα λαμπερά δρομάκια της πόλης. 
Κρύο έκανε πολύ. 
Φόρεσε τα γάντια και την παλιά εσάρπα της μάνας της 
πάνω απ' το καμηλό της παλτό.
Έλαμπαν τα μπαλκόνια με μια πολυχρωμία που σκοτώνει.
Δεν είχε κάποιο συγκεκριμένο προορισμό. 
Όλα κλειστά, όλα αμπαρωμένα, 
εκτός από τις καφετέριες που βούιζαν σαν μελίσσι.

Είπε να πάρει το τρένο να κατευθυνθεί προς τη θάλασσα. 
Την αγαπούσε πολύ την αγριεμένη θάλασσα.
Έμοιαζε με την ένταση των παλμών της, 
χόρευε σαν το τρέμουλο των χειλιών της.
Σκέφτηκε πως η θάλασσα δεν θέλει καν στολίδια. 
Έχει τα κοχύλια της, τα φύκια της, τους αφρούς της
μα πάνω απ' όλα έχει τις γοργόνες της που για αιώνες σιγούν.

Το αποφάσισε στη θάλασσα θα πήγαινε 
εκεί που πληθαίνει το λιτό κι αυγαταίνει το ωραίο. 
Είναι Χριστούγεννα σήμερα και μόνο του δεν πρέπει να μείνει το κύμα.
Η αμαξοστοιχία αργούσε.
Ένας βιολιστής ανάδευε τα κέρματα στο καπέλο του.
Οι λίγοι ταξιδιώτες τον κερνούσαν γλυκά κι αχνιστά κρεατικά.
Υποκλινόταν κι έπαιζε εκστασιασμένος τις μουσικές του. 
Είναι τόσο όμορφο να βρίσκεσαι σε μια μισοάδεια πλατφόρμα 
με μόνη παρέα τους ήχους ενός ξεκούρδιστου βιολιού. 

Βούρκωσε απ' την τόση ευτυχία κι άλλαξε γνώμη στη στιγμή. 
Όχι δεν θα πήγαινε στη θάλασσα,
θα παρέμεινε εδώ παρέα με τον γηραιό βιολιστή. 
Μαζί να μιλήσουνε με τα θλιμμένα πρόσωπα των ταξιδιωτών.
Μαζί να μετρήσουνε τη χοάνη της μοναξιάς. 
Μαζί να ανοιγοκλείσουνε τα συρτάρια με τα σπασμένα αμύγδαλα. 
Ήταν η καλύτερη επιλογή 
κι άσε στο σπίτι τους άλλους χορευτικά και μουσικά να βλέπουν προγράμματα. 
Είχε στα ξυλιασμένα χέρια της όλη τη ζεστασιά του κόσμου. 
Στη θάλασσα θα πήγαινε αύριο να της πει τα μαντάτα.
Πήρε το δοξάρι κι άρχισε να παίζει.
Ο βιολιστής της χάρισε το μοναδικό του χαρτονόμισμα 
κι ένα χαμόγελο μικρού παιδιού που μια ζωή θα θυμόταν.

Έλαβε μέρος στο 22ο Συμπόσιο Ποίησης που έκανε θεσμό η φίλη Αριστέα
και της αξίζουν πολλά συγχαρητήρια!!! 

17 σχόλια:

  1. 🎅╰☆╮🎅
    Χρόνια πολλά και καλά Ελένη μου!
    Σε ευχαριστώ από καρδιάς που μας ζέστανες μια ακόμα φορά με τους στίχους σου!
    Εξαιρετική, όπως πάντα άλλωστε!
    Ολόθερμες ευχές για μια καλή χρονιά, με υγεία σε σένα και όλους όσους αγαπάς!
    Πολλά φιλιά μάτια μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ όμορφο όπως πάντα Ελένη μου!! Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Ο βιολιστής της χάρισε το μοναδικό του χαρτονόμισμα
    κι ένα χαμόγελο μικρού παιδιού που μια ζωή θα θυμόταν..."

    Εκείνος έδωσε το δικό του δώρο. Ότι υπήρξε "μονάκριβο" από την περιπλάνησή του εκείνης της νύχτας, το προσέφερε.
    Μια ύστατη χειρονομία ψυχής και συναισθημάτων σε ένα ποίημα που ακουμπά στον προσωπικό σου λόγο Ελένη μου.
    Ακόμα μια φορά χαρήκαμε την παρουσία σου με την δημιουργία της ψυχής σου.
    Καλή χρονιά κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "...κι ένα χαμόγελο μικρού παιδιού που μια ζωή θα θυμόταν."
    Λενιώ μου, έχω την αίσθηση πως δεν νοείται Συμπόσιο χωρίς τη δική σου πινελιά (ή καλύτερα...πένα!)
    ;-)
    Εξαιρετική συμμετοχή γεμάτη συναισθήματα!!! Να είσαι καλά, Ελενάκι μου!
    Από εμένα τις πιο γλυκές μου ευχές για καλή χρονιά, γεμάτη υγεία, κορίτσι μου!
    ΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά-πολλά-πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προσυπογράφω με το Συριανακι απο πανω Λεννιώ μου πως δεν νοειτε χωρις την συμμετοχή σου συμπόσιο..ακομα μια εξαιρετική παρουσια σου.!!!
    Ξαναδιαβαζοντας το εδώ στον χωρο του..την Χριστουγενιατικη ζεστασια σου..ζεσταθηκε και η δική μου η ψυχή ματια μου..και χρειαζεται τοσο αυτη η ζεστασια στην εποχη μας!!!
    Σου ευχομαι ολοψυχα ο καινουργιος χρονος να είναι αυτος που θα σου φερει οτι καλυτερο για σενα και την οικογενεια σου..Λενιω μου..!!
    Χρονια πολλα..φιλω σε..!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχω χασει το μεηλ σου αν θελεις γραψε μου εδω Ελενη μου ..roulamakedonisa@gmail.com πλιζζζζζ

      Διαγραφή
  6. Ζεστασιά, θαλπωρή και άπειρη συγκίνηση. Μια εικόνα τα λόγια σου, πιο δυνατά κι απ' αυτή την ξεχωριστή φωτογραφία που διάλεξες.
    Γράφε, μοίραζέ μας τα θεία σου δώρα, να είσαι πάντα καλά και να έχεις μια χρονιά γεμάτη χαρές, υγεία και δημιουργίες ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπράβο Ελένη μου που σ'αυτόν το θεσμό κυριαρχείς πάντα.
    Καλή και ευλογημένη χρονιά σου εύχομαι. Κάθε καλό στο σπιτικό σου και εσύ να έχεις πολλές πολλές επιτυχίες
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Υστερα απο πολυυυυ καιρο περασα απο εδω για να αφησω τις ευχες μου .ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με υγεια και ολα τα καλα.Να εισαι παντα καλα!!!!🌟🎄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλή χρονιά Ελένη,
    με υγεία και έμπνευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλή χρονιά και από εμένα και με δημιουργικότητα και έμπνευση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. σού εύχομαι φίλη γλυκειά, να γράφεις όμορφα και αυτήν την χρονιά... επίσης...

    καλή χρονιά, με υγεία!! Κάθε χαρά και ευτυχία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΟΝΤΩΣ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΕΥΡΗΤΑΝΑ ΛΕΝΙΩ ΜΟΥ ΜΑΣ ΛΕΙΠΕΙΣ...!!ΦΙΛΊ ΠΟΥ Σ ΑΓΑΠΑΕΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημέρα Ελένη.
    Δεν έχουμε ξαναμιλήσει. Βρέθηκε στο κονάκι σου τυχαία, είπα να ρίξω μια ματιά και έμεινα ώρα πολύ. Διάβασα το αριστούργημα σου "Χριστουγεννιάτικη ζεστασιά", εκείνη τη βόλτα στη θάλασσα που "εκεί που πληθαίνει το λιτό κι αυγαταίνει το ωραίο" όπως γράφεις. Τη βόλτα που ανέβαλε για να μείνει παρέα με τον βιολιστή "Μαζί να μιλήσουνε με τα θλιμμένα πρόσωπα των ταξιδιωτών. Μαζί να μετρήσουνε τη χοάνη της μοναξιάς. Μαζί να ανοιγοκλείσουνε τα συρτάρια με τα σπασμένα αμύγδαλα".
    Υπέροχο ποίημα, τρυφερό, ζεστό, ανθρώπινο με εξαιρετικά καλοδιαλεγμένες λέξεις να στολίζουν την ποιότητα των νοημάτων και των συναισθημάτων που το κατακλύζουν.
    παρακίνηθηκα και διάβασα και τα διπλανά σου, αυτυά που δεν έχουν που να αφισεις σχόλια. Το "Να γιατί σ αγαπάω ακόμα" όπου "γιατί καθώς βάδιζες πάνω στα κύματα, Ανέβαιναν άυπνοι οι βυθοί να σε κουρσέψουν!" . Ποίημα-ωδή στον έρωτα που άνετα θα στόλιζε κάθε ποιητική συλλογή. Διάβασα τον "εικοσιτεράωρο εφιάλτη" σου που με καθήλωσε και μου έκοβε την ανάσα σε κάθε γραμμή, περιμένοντας την παρακάτω.
    Εξαιρετικό το γράψιμο σου Ελένη. Πολύ ποιοτικό. Είσαι ποιήτρια επιπέδου. θα χαρώ σύντομα την επόμενη επίσκεψη μου να διαβάσω και άλλα αριστουργήματα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συγνώμη για μερικά τυπογραφικά λάθη. Αυτή η συνήθεια, μόλις γράφω ένα σχόλιο, να το δίνω χωρίς να του ρίχνω μια δεύτερη ματιά... Μπορούσα να το διαγράψω και να το ξαναστείλω διορθωμένο. Δεν ήθελα όμως το πρώτο μου σχόλιο στο κονάκι σου να είναι μία διαγραφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή