Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018

Το μήνυμα του καθρέφτη

Σχετική εικόνα

Άνοιξε την πόρτα της παλιάς αποθήκης, ένα χαρμάνι από συσσωρευμένη σκόνη
σκοροφαγωμένα έπιπλα και νοτισμένο χαρτί αγκάλιαζε το χώρο.
Στο λαμπατέρ μια αράχνη συνέχιζε απτόητη τη δημιουργία της με τα αινιγματικά της πόδια.
Στους τοίχους η μούχλα είχε απλώσει τους φαιούς της χάρτες, ταξίδευε το μάτι κι ανακάλυπτε
νέες χώρες.
Πάνω απ' τον κομό με τα ενθύμια καδραρισμένη η φιγούρα του προπάππου:
Καπετάνιος σε ποντοπόρα πλοία και μέγιστος παραμυθάς.
Σαν να της φάνηκε πως το μουστάκι του μεγάλωσε δέκα πόντους, απ' την τελευταία φορά που
είχε να πάει εκεί.
Σαν να της φάνηκε πως λειάνθηκαν οι ρυτίδες του.
Σίγουρα έδειχνε χρόνια νεότερος μετά από μια παρατεταμένη αποχή απ' τη ζωή.
Στο πάτωμα πεταμένος ένας παλιός τσελεμεντές,ένας οδοδείκτης με ξεφτισμένα ψηφία
και μια σπασμένη βεντάλια.
Προχώρησε στο εσωτερικό του χώρου, πάτησε ένα πλήκτρο στο πιάνο,
χάιδεψε ένα ψάθινο καπελίνο κι ετοιμάστηκε να καθίσει στη παλιά ξεκοιλιασμένη
πολυθρόνα.
Από εκεί μικρό παιδί ακόμα αγνάντευε τα ρόδινα σύννεφα της ανατολής, τυλίγοντας μπούκλες
τα μαλλιά της αγαπημένης της κούκλας.
Έστρεψε τα μάτια της στα παραγεμισμένα μπαούλα με τα οικογενειακά διακριτικά.
στην επίχρυση επιφάνεια τους.
Είχε καιρό να τα ανοίξει:
Εκεί τα φυλακτά, τα προικιά , τα ενέχυρα, οι ταφτάδες της Κυριακής, κι οι αλληλογραφίες
των συγγενών.
Είχε πολύ υγρασία εκείνο το πρωινό, τσίτωνε το δέρμα, γλύκαιναν οι μυς, κλοτσούσε κι η καρδιά
Πήρε το σάλι απ' το μπράτσο της πολυθρόνας, έκανε να το φορέσει  κι ένα πυκνό σύννεφο ομίχλης τύλιξε τα μαλλιά της.
Έβηξε δυνατά κι έκανε να ξεσκονίζεται με την ανάστροφο της παλάμης, ξενάβηξε με συριγμό.
Σηκώθηκε και βημάτισε δίπλα σε μια ντάνα με χαρτιά που κάλυπτε επίπεδα μια μικρή επιφάνεια.
Κιτρινισμένα χαρτιά δεμένα με μια σειρά από κοκκινωπές κορδέλες.
Δεν τα είχε ξαναπροσέξει. Πρώτη φορά τα έβλεπε στο χώρο.
Έσκυψε και έλυσε ένα από αυτά, χειρόγραφα ήταν με άριστα καλλιγραφικά γράμματα.
Διάβασε με μεγάλη περιέργεια.Ποιήματα, άλλα ομοιοκατάληκτα κι άλλα σε ελεύθερο στίχο.
Της άρεσαν και πολλά την εμπεριείχαν.
Άνοιξε και τις υπόλοιπες ντάνες. Κι άλλα ποιήματα. Όλα βαθυστόχαστα με κυρίαρχο το
ερωτικό στοιχείο.
Έστρεψε το βλέμμα απορημένη στον απέναντι καθρέφτη.
Ποιος τα είχε φέρει εδώ και ποιος να ήταν ο δημιουργός τους;
Όσο κι έψαξε πουθενά δεν κατάφερε να βρει υπογραφή ή ένα στοιχείο που θα μαρτυρούσε το δημιουργό τους.

-Τα διάβασες; Μάγισσες τα μοίραναν.
Η γιαγιά δεν ήθελε να τα διαβάσει κανένας. Είχε πει μάλιστα να τα πετάξει στη λίμνη.
Εγώ την απέτρεψα μετά από πολλά παρακάλια
(Η μορφή της μάνας της, της μιλούσε μέσα από τον καθρέφτη ολοζώντανα.)
-Μιλούν για έναν ανολοκλήρωτο έρωτα που πίσω του έκρυβε ένα ανομολόγητο μυστικό. Ποτέ δεν μου το αποκάλυψε.Απλά απαγόρευε στους πάντες να εισχωρήσουν στα γραπτά της και από πάντα
τα έκρυβε κάτω από το στρώμα της με κανένα να μην φιλιώσουν βλέμμα.
Με αίμα γράφτηκαν αυτά τα ποιήματα, με αίμα και πύον καυτό, γι αυτό μην τα αγγίζεις τη μνήμη της αν τιμάς.Εγώ τα απόθεσα εδώ μετά την αποδημία.

-Φύγε μακριά κόρη μου, είδα τη ψυχή της να σπαράζει παραδίπλα σαν περιστέρι πληγωμένο και σαν παιδί ορφανό.


Έλαβε μέρος στο "Παίζοντας με τις λέξεις" που για μια άλλη φορά διοργάνωσε άψογα
η αγαπημένη μας Μαρία με ιδιαίτερα ποιοτικές συμμετοχές κι αξιόλογα αποτυπώματα γραφής 

26 σχόλια:

  1. Συγκινητικό, νοσταλγικό με συναισθήματα πολλά είναι η συμμετοχή σου Ελένη μου.Και δεν φαντάστηκα καθόλου ότι ήταν δικό σου
    Συγχαρητήρια
    Φιλιά πολλά και μια αγκαλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Αννούλα μου
      Αγαπημένο παιχνίδι!!

      Σε φιλώ πολύ

      Διαγραφή
  2. "Στους τοίχους η μούχλα είχε απλώσει τους φαιούς της χάρτες, ταξίδευε το μάτι κι ανακάλυπτε νέες χώρες."!!!
    Μαζί σου ανακαλύπτουμε νέες χώρες. 😚😚😚

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η συμμετοχή σου ήταν γεμάτη συναισθήματα και με συγκίνησε, Ελένη μου, άσχετα που δεν την ψήφισα (ήταν, όμως, μία από τις συμμετοχές που κατάφερα να ξεχωρίσω).
    Συνέχισε να μας εκπλήσσεις με τόσο όμορφες συμμετοχές!
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ελένη μου
    χωρίς περιστροφές, το "Μήνυμα στον καθρέφτη" το ξεχώρισα. Με άγγιξε, το αγάπησα.
    Ζοφερή ατμόσφαιρα, λυρισμός, συναισθήματα.

    Καταθέτω την αγάπη μου για το δημιούργημα σου και την ευγνωμοσύνη μου για το ότι είσαι κοντά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου να είσαι καλά
      Σ' ευχαριστώ για όλα

      Σε φιλώ πολύ

      Διαγραφή
  5. Παρακαταθήκη τα γραφτά σου, όχι μόνο για το παιχνίδι μας, αλλά και για όλους όσους αξιωθούν να τα διαβάσουν.
    Να'σαι καλά Ελενάκι μου♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία δεν κρύβω την συγκίνηση μου....

      φιλάκι που σ' αγαπάει

      Διαγραφή
  6. Ελένη μου ιδιαίτερη τούτη η συμμετοχή σου, μας έβαλες σε ένα κλίμα μυστηρίου με αποκορύφωμα τον επίλογο.
    Να είσαι καλά!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μια απο τις σπάνιες φορες που χρησιμοποιείς αυτόν τον τρόπο της γραφης σου.. η συμμετοχή σου αυτή ήταν !!!
    Ιδιαίτερης έμνπευσης και μυστηρίου που αφήνει αναπαντητα ερωτηματα!!
    Πόσο όμορφα ξερεις να στελνεις μηνύματα Λενιώ μου και μεσα από ενα καθρεφτη μόνο!
    Ειναι αυτό που μ αρέσει σε σένα!!
    Ειναι διαφορετική η αισθηση όταν τα πονηματα διαβαζονται στον δικο τους χωρο ματια μου..
    Να είσαι καλα και να προσεχεις τον εαυτο σου φιλω σε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σμαράγδι μου γλυκό, είπα κι εγώ κάτι να γράψω
      έτσι για το καλό
      Σε σκέφτομαι!!!

      φιλάκι που δεν ξεχνά

      Διαγραφή
  8. Απίστευτα ατμοσφαιρική γραφή!
    Κυριολεκτικά... κινηματογραφική!!!
    Εύγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θαυμάσιο, γεμάτο τρυφερά συναισθήματα, σαν ένα παλιό ξεχασμένο ερωτικό γράμμα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ένα πραγματικά συγκλονιστικό κείμενο που δε χορταίνω να το διαβάζω και να χάνομαι μέσα στην ποιητική του ατμόσφαιρα!
    Υπέροχο!
    Ελένη μου συγχαρητήρια πολλά για την εξαιρετική σου συμμετοχή!
    Σε ευχαριστώ πολύ για όλα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου χίλια μπράβο αξίζουν σ' εσένα!!!!
      Πάντα τέτοια...

      φιλάκι γλυκό

      Διαγραφή
  11. Μα σε ποιήματα, μα σε κείμενα, δεν χορταίνεται η γραφή σου, Ελένη μου. Στάθηκα κι ευχαριστήθηκα τη κάθε σου γραμμή απ' τη πρώτη κιόλας ανάγνωση. Μας πήρες μαζί σου... Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία μου σ' ευχαριστώ πολύ

      φιλιά σε εσένα και στο αννετάκι μας

      Διαγραφή
  12. αρτίστα του vintage ...
    Ελένη, εκπληκτική συμμετοχή !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μόλις διάβασα τη συμμετοχή σου Ελένη μου.
    Περπάτησα κι εγώ μέσα στην αποθήκη αυτή Μήπως και βρω τίποτα παλιά, με ξέρεις δα τί ψαχτήρι είμαι!
    Με συνεπήρε όμως η γραφή σου και τα ξέχασα όλα
    Ταξίδεψα κι εγώ στους καινούργιους χάρτες σου.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Ρένα μου....αμ δεν σε ξέρω!!!

      φιλάκι που σ' αγαπάει πολύ ♥♥♥

      Διαγραφή