Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018

Για μια βραδινή βόλτα...

Αποτέλεσμα εικόνας για βραδινη βόλτα

Καθάρισε το σπίτι,
έβγαλε απ' τους κάκτους τα αγριόχορτα,
κλάδεψε την παραφορτωμένη ελίτσα.
Χρόνια μονάχη, χρόνια αποκλεισμένη
σε ένα υγρό δυάρι κάπου στα Εξάρχεια.
Ο γάτος στην πολυθρόνα μισοκοιμισμένος γουργούριζε.
Βαρύς καιρός, με ένα ψιλόβροχο επίμονα σκεφτικό.
Είπε να παίξει την αγαπημένη της παρτιτούρα στο πιάνο,
να ηχήσει στο σπίτι η ζωή.
Δεν το έκανε, φοβήθηκε τη φωνή του γκιώνη
που είχε κουρνιάσει στο γερασμένο πεύκο
κι έδινε μαντεψιές.

Πήρε το ψαλίδι κι άρχισε να κόβει
την αγορασμένη πρόσφατα οργάντζα.
Θα έφτιαχνε ένα καινούργιο φόρεμα,
ταιριαστό με τα προγονικά σκουλαρίκια της.
Αυτοδίδακτη, χάιδευε το ύφασμα
κι αυτό ντροπαλά της μιλούσε.
Τέχνη είναι να συμβαδίζεις με το φως,
να κλαις μέσα σου και ξέφτια να μην αφήνεις στην καρδιά.

Θα το έραβε αύριο κι έτσι όμορφη
θα κατέβαινε τα σκαλοπάτια
Την αγαπούσε τη συνοικία της.
Αγαπούσε τα καφέ της, τα ταβερνάκια της
και τους πολύβουους δρόμους της.
Σίγουρα θα έκανε εντύπωση.
Σίγουρα θα αποσπούσε τα βλέμματα των νεαρών.
Είχε καιρό να βγει, σαν να κιτρίνισε λιγάκι το πρόσωπό της.

Την επομένη αφού έκανε όλα τα δέοντα το αποφάσισε,
έβαλε το βαρύ της άρωμα, χάιδεψε τον γάτο της,
τον πήρε αγκαλιά και έκλεισε την πόρτα πίσω της.
Είχε παρέα τ' αλητήρια άστρα.
Άφησε στην άκρη τα άγνωστα μειδιάματα,
τις κινήσεις και τις παραινέσεις.
Αυτή μαζί με το σκέτο καφέ
θα μάθαινε πως είναι να φιλιώνεις
με τους εφιάλτες, αντί στο δάσος μόνη να πλανιέσαι.
Μονάχα το αριστερό γοβάκι την παίδευε λίγο
και μια καρφίτσα που ξέχασε να βγάλει απ' το μπούστο.
Κατά τ' άλλα το γκαρσόνι της χάρισε
το πιο πλατύ χαμόγελο κι ο γάτος της ένα μικρό ξέφτισμα στην πιέτα.

20 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Μια ματιά εκ των εσω Αλεξάνδρα μου

      φιλάκι που σ' αγαπάει

      Διαγραφή
  2. υψηλά νοήματα σε απλές λέξεις ...
    υπέροχο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αννετά μου το απλό έχει το μεγαλείο του

      Σε φιλώ και σ' αγαπώ πολύ

      Διαγραφή
  3. Σαν μια ταινία μικρού μήκους, αλλά μεγάλων νοημάτων.
    Η φωτογραφία που διάλεξες μ' αρέσει πολύ.
    Ελένη μου λατρεύω τους πειραματισμούς σου, κάθε φορά και πιο γοητευτικά καθηλωτική η γραφή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου δεν βρίσκω λόγια
      κι εγώ λατρεύω την μεγάλη σου καρδιά
      όπως και την ερευνητική σου ματιά

      Σε φιλώ πολύ γλυκά

      Διαγραφή
  4. Έχεις όμως μια εξαιρετικά μεγάλη ικανότητα να μετατρέπεις τις λέξεις σε εικόνες!
    Σαν ταινία, που λέει και η Μαρία Κανελλάκη πιο πάνω!
    Υπέροχο, Ελένη που ποιείς!💕

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρτίστα μου είμαι παθιασμένη με τις εικόνες
      κι όλη η ποίηση μου κυρίως έτσι μιλάει

      Σε φιλώ πολύ πολύ

      Διαγραφή
  5. Μα φταίω εγώ τώρα που θα πω μια από τα ίδια;
    Σαν ταινία σκέφτηκα κι εγώ και την είδα να κόβει την οργάντζα, να ραβει το φόρεμα, να το φοράει και να πηγαίνει βόλτα.
    Τόσο απλές κινήσεις ποιητικά δοσμένες.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Σαν κάποιο περιστατικό που συμμετείχα κι εγώ
      θέλησα να περιγράψω

      Να είσαι καλά κούκλα μου

      Διαγραφή
  6. Ε, ναι βρε κορίτσι μου: Όλοι μας το κάναμε εικόνα!
    Το οπτικοποιήσαμε και ήταν όντως σαν μια μικρού μήκους ταινία!
    Έχεις χάρισμα και δεν θα βαρεθώ ποτέ να σου το λέω!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά, Λενιώ μου κ' ευχές για μια όμορφη εβδομάδα κ' έναν ολόγλυκο μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συριανάκι μου σ' ευχαριστώ πολύ
      Αυθόρμητα βγήκε σαν συνομιλία με έναν καλό φίλο

      Σε γλυκοφιλώωωω

      Διαγραφή
  7. Αχ!...Λενιώ μου όσο συνεχίζεις να μας φτιαχνεις εικονες με τις λέξεις σου...τόσο εμεις θα ταξιδευουμε.. αναμεσα τους ευχαριστώντας σε γι αυτά που μας χαριζεις!!! πανέμορφο!!!
    Να είσαι καλά μάτια μου ..καλό σου μηνα..φιλώ σε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρουλάκι μου ξέρεις πόσο μετρούν τα λόγια σου
      για μένα γι αυτό είναι και διπλό το ευχαριστώ μου

      φιλάκι που σ' αγαπάει και σε σκέφτεται

      Διαγραφή
  8. Λατρεύω καθετί που σκαρώνεις, επειδή -μεταξύ άλλων- μπορώ να βγάζω μικρά-μικρά quotes, τα οποία είναι ποτισμένα σοφία.

    Ελένη μου ♥️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία μου σ' ευχαριστώ θερμά
      Τι να πω μετά από αυτά που μου έγραψες;
      Άφωνη!!!

      Σε φιλώ πολύ πολύ

      Διαγραφή
  9. Τρυφερό, συγκινητικό..
    Η ποίηση της μοναξιάς, που άλλοτε λατρεύουμε, και άλλοτε μισούμε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέλιο μου μου σ' ευχαριστώ
      Η ποίηση των μικρών στιγμών θα έλεγα εγώ
      κι η εποχή μας έχει πολλές μοναχικές τέτοιες στιγμές

      Σε φιλώ πολύ

      Διαγραφή
  10. Μοναξιά...μια λέξη που πολύ με τρομάζει. Καλώς σε βρήκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάτια μου καλώς ήρθες
      Φοβόμαστε μεν πολεμάμε δε με παντοίους τρόπους
      αυτή είναι κι η αποστολή μας, να πέφτουμε και να
      ανεβαίνουμε....αέναος αυτός ο ρόλος

      Σε φιλώ πολύ πολύ

      Διαγραφή